رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در قرارگاه خبری شهید همدانی :در هفته دولت ۴۶برنامه پیش بینی شد که ۱۲ مورد آن نمایشگاه فرهنگی است

کدخبر؛۶۳۹۲۴

البرز گلستان/

محمد رعیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان باحضور در قرارگاه خبری شهیدهمدانی استانداری  اظهار کرد: در طول یک سال اخیر برای نخستین بار ۱۱۸ مورد اکران فیلم در نقاط محروم و مرزی را اجرایی کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: همزمان با جشنواره فیلم فجر که در مرکز استان انجام شد متناسب با  رویکرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور عدالت در برنامه اکران فیلم را در مناطق محروم برگزار کردیم.

رعیت به تسریع در عضویت به منظور عضویت در صندوق هنر اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۹۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان عضو این صندوق هستند که از این تعداد ۸۰۰ نفر مشمول بیمه تامین اجتماعی شدند و از سرانه حمایتی دولت برخوردار هستند و ۳۵۰ نفر از این عزیزان با خانواده های آنها در بیمه تکمیلی درمان صندوق هنر عضو شدند که با اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت محترم است.

وی افزود: ۶۰ نفر از هنرمندان شاخص استان نسبت به کسب درجه هنری موفق شدند که این عزیزان مشمول طرح کمک مستمری می شوند که ماهانه ۴۰۰ هزار تومان دریافت کمک مستمری دارند و در ماه ۲۴ میلیون تومان به این عزیزان پرداخت می شود.

وی به اعطای تسهیلات مختلف به اصحاب فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: ۳۰۰ نفر تاکنون از این تسهیلات دریافت کردند و با توجه به شیوع کرونا در قالب بسته شب یلدا، عید نوروز و عید فطر نزدیک به یک هزار و ۵۴۹ نفر از این بسته های حمایتی و مالی بهره مند شدند که این مبلغ معادل ۱۲۹ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال است.

رعیت با بیان اینکه ۳۶۵ نفر از فعالان قرآنی استانی از بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند، افزود: اجرای برنامه های متعدد فرهنگی و هنری در نوروز از دیگر اقدامات فرهنگ و ارشاد اسلامی است و همچنین میزبانی مهمانان نوروزی در استان داشتیم و در طرح های نوروزی به ستاد خدمات سفر کمک کردیم و هنرمندان ما اجراهای متعددی در سطح استان داشتند.

وی افزود: گروه تخصصی عکاسان ما در بحث حفظ و پاسداشت از خلیج گرگان اقدام کردند و از فرصتی که تهدید می تواند ختم شود هنرمندان و عکاسان ما پیشنهاد داشتند و نمایشگاه یک هفته ای عکس را در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متذکر شد: تقویت حوزه آموزش از دیگر برنامه های ما به شمار می رود و با رویکرد مناطق محروم و مرزی و روستایی نزدیک به یک هزار نفر از آموزش های رایگان هنر بهره مند شدند.

رعیت خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۳ میلیارد ریال توزیع آگهی بین مطبوعات استان گلستان در طول پنج ماه گذشته انجام شده و برنامه های آموزشی متعددی در طول این مدت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در هفته دولت برنامه های متعددی در پیش داریم ۴۶ برنامه پیش بینی شده که ۱۲ مورد آن به نمایشگاه فرهنگی و هنری، ۱۰ مورد مسابقات فرهنگی و هنری و قرآنی، ۶ مورد نشست های تخصصی و کارگاه آموزشی، تجلیل از همکاران و کارکنان در نظر گرفته شد.

این مقام مسئول افزود: اهدای کتاب برای ترویج فرهنگ مطالعه و افتتاح موسسه فرهنگی و هنری در آزادشهر و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران از  دیگر برنامه های ما به شمار می رود.

رعیت به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گلستان اشاره کرد و افزود: ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های فرهنگی و هنری در استان در نظر گرفته شده که برای ۶ مجتمع استان بخشی از اعتبارات اختصاص یافته و کارگاه های آن در حال تجهیز است.

انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲:۱۳ ب.ظ

دیدگاه