عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان خبرداد: خبرنگاران می توانند با مطالبه گری خود به استان کمک کنند/ تخصص ۲هزار میلیارد تومان به طرح میگو گمیشان وسد نرماب در سفر رئیس جمهور

کدخبر:۵۳۵۷۷

البرزگلستان/ با مناسبت هفته خبرنگار و فرار رسیدن هفته دولت عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در نشستی با اصحاب رسانه استان شرکت کرده و ضمن تشریح برنامه های سفر ریاست جمهور از برنامه آینده سازمان‌ها و نهادهای و تخصص بودجه به آنان سخنانی را بیان کرد.

وی خبر نگاران را سفیرانی نامید که با حضور خود به رشد و توسعه استان کمک می کنند وخبرنگاران همکاران  ما در حوزه مدیریت و برنامه ریزی می باشند که با مطالبه گری خود می توانند به استان و نمایندگان کمک کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در اد امه گفت: در سفر رئیس جمهور، پروژه‌های بزرگ مقیاس در دستور کار قرار گرفت و ۲۲ هزار میلیارد ریال به زیرساخت های میگوی گمیشان و سد نرماب اختصاص یافت.

عابدی  تاکیدکرد: سال گذشته در سازمان مدیریت، اقدامات لازم برای مصوبات سفر رئیس‌جمهور به گلستان انجام شد و مجموعه سند آمایش را بررسی کردیم که کدام بخش مهم بوده که در سفر به آن پرداخته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان با اشاره بهچهار رویکرد در این راستا، گفت: در رویکرد اول به حوزه زیرساخت‌ها اعم از بخش تولید، اقتصاد و اشتغال توجه شد.

و رویکرد دوم توجه ویژه به آب و فاضلاب، و رویکرد سوم زیرساخت‌های شریانی راه و راه‌آهن و رویکرد چهارم نگاه ویژه به بخش سلامت بود که متناسب با آن چند بخش طرح‌ها استخراج شد.

عابدی تصریح کرد: در کنار این موارد محورهای دیگر از جمله تکمیل پروژه‌های بزرگ مقیاس مانند میگو گمیشان، سد نرماب و غیره را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان افزود: برای میگوی گمیشان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع و برای سد نرماب هم هزار میلیارد تومان در سفر اختصاص داده شد.

وی افزود: در حوزه جهاد کشاورزی ۱۴ مصوبه با سه هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان، در حوزه راه و شهرسازی هفت پروژه با اعتبار دو هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان، در حوزه وزارت نیرو دو هزار و ۷۵ میلیارد تومان پروژه و در حوزه سلامت پنج مصوبه با هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان داشتیم.

عابدی گفت: در مجموع ۵۲۶ پروژه با اعتبار ۱۲ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان مصوب شده است که علاوه بر آن ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی، ۴۵۰ میلیون یورو برای نیروگاه علی آبادکتول و ۷۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به استان اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان خاطرنشانکرد: برای احیای خلیج گرگان هم هزار میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده که بخشی از آن تخصیص یافته و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: میزان تعهدات دولت در سفر برای سال ۱۴۰۰ مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ بیش از چهار هزار و ۹۸۰ میلیون تومان، در سال ۱۴۰۲ سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۳ مبلغ دو هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۴ مبلغ ۵۵۰ میلیارد تومان است.

عابدی  در ادامه گفت:بخشی از اعتبارات سال ۱۴۰۱ در سال ۱۴۰۰ اختصاص یافت، گفت که در سال ۱۴۰۰ مبلغ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان تخصیص نقدی داشتیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در ادامه گفت ؛از میزان اعتبار اختصاص یافته در سال ۱۴۰۰، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب بوده که ۱۵۰ میلیارد تومان برای آبرسانی شهر گرگان بوده است.

انتهای خبر

 

♦تهیه خبر از مسلم افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۹ ب.ظ

دیدگاه