۹ مرداد روز جهانی جنگلبان ؛جنگلبانان مهمترین حافظان منابع طبیعی

کدخبر:۶۳۲۶۸

البرز گلستان/جنگلبانان مهمترین حافظان منابع طبیعی هستند که با سپر کردن خود از ریشه‌ها و شاخ و برگ‌های درختان حفاظت می‌کنند تا نکند درختی از خانواده جنگل کم شود، منابع طبیعی آسیب ببیند و آتشی به جان سبزه‌ها بیفتد.

جنگلبانان؛ ایثارگران بی نام و نشانی هستند که تعلق خاطر خاصی نسبت به عرصه‌های ملی دارند و با تمام موانع و مشکلات که بر سر راه آنان قرار دارد شبانه روز برای حفاظت از عرصه‌های ملی تلاش می‌کنند و در شرایط آب و هوایی سخت و گرمای شدید با امکاناتی محدود حفاظت از جنگل ها، مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی را بر عهده دارند.

جنگلبان بودن یک انتخاب است و این انتخاب وظیفه تک تک ما می‌باشد. همه ما بایستی نگرشی فراتر از دایره‌ی شغلی خود داشته باشیم و درنقش جنگلبان نسبت به عرصه‌های ملی خود متعصب بوده و با تمام موانع و مشکلات برای حفاظت از عرصه‌های ملی تلاش کنیم.

 

 

با گرامیداشت این روز بزرگ و تبریک به تمام همکاران و تلاشگران و حافظان منابع طبیعی برخورد لازم میدانم از زحمات بی شائبه جنگلبانان و قرقبانان قدردانی نمایم و یادی کنیم از تمامی شهدای منابع طبیعی که با نثار جانشان از این میراث طبیعی حفاظت کردند.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۳ ق.ظ

دیدگاه