کریمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی:برگزاری کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم و برپایی عدیده سفرهای افطاری ساده در ایام ماه مبارک رمضان و لیالی قدر در امامزادگان و بقاع متبرکه

کدخبر:۶۰۸۷۶

البرزگلستان /کریمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی:
” برگزاری کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم و برپایی عدیده سفرهای افطاری ساده در ایام ماه مبارک رمضان و لیالی قدر در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان کردکوی و سایر اماکن مذهبی”
کریمی اذعان داشت : دادن افطاری در ماه مبارک رمضان از اعمال پسندیده پر فضیلت و مورد توصیه بزرگان دین اسلام است، در روایتی از امیر‌ مؤمنان علی(ع) نقل است که می‌فرمایند: (پیامبر خدا هرگاه می‌خواستند افطار کنند، به من دستور می‌دادند که در خانه را باز کنم تا هرکه می‌خواهد افطار کند، به داخل منزل بیاید). در روایتی دیگر هست که سؤال کردند از پیامبر(ص) که کدام صدقه بالاتر و با فضیلت‌تر است؟ فرمودند صدقه‌ ماه رمضان افضل صدقات است. فلذا بهترین نمونه صدقه در ماه رمضان همین سفره‌های افطاری ساده‌ هست، که از اخلاص و معنویت برخوردار بوده و ضمن پرهیز از تجملات، تشریفات، چشم هم چشمی و اسراف و زیاده روی، خیلی از افراد کم‌ بضاعت و آبرودار هم با دعوت عمومی وبا میل و رغبت در این مراسمات شرکت می‌کنند. بویژه که در اماکن عمومی و مذهبی همانند مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا و برگزار شود.
کریمی همچنین اظهار داشت: در خطبه‌ شعبانیه‌ پیامبر اکرم فرموده‌اند: «اگر کسی یک روزه‌دار را افطار دهد، ثواب آزاد کردن یک بنده را خدا به او اعطا خواهد کرد.» اصحاب عرض کردند: «یا رسول‌الله ما همه توانایی افطاری دادن به دیگران را نداریم.» حضرت فرمودند: «اتقوا الله ولو بشق تمره، ولو بشربه من الماء»؛ یعنی حتی به‌اندازه‌ی یک جرعه‌ی آب.
وی ادامه داد؛ رهبر معظم انقلاب هم بویژه در سنوات اخیر همواره بر برپایی سفره های افطاری ساده بدون تکلّف و اسراف و لزوم توجه به فقرا و نیازمندان تاکید و توصیه فراوان داشته اند.
کریمی افزود: در همین راستا و بمنظور تعظیم شعائر دینی، لزوم توجه به نیازمندان و بهره مندی از اجر و فضایل معنوی فراوان این عمل موکد خیرخواهانه افطاری ساده و تبلیغ و ترویج این عمل خداپسندانه ؛ اداره اوقاف شهرستان کردکوی با همت امناء خود در امامزادگان و بقاع متبرکه مبادرت به برگزاری برنامه های متعدد سفره افطاری ساده در ایام ماه مبارک رمضان بویژه در لیالی قدر و با دعوت و حضور پر افتخار همه اقشار مردمی در محل آستان مقدس امامزادگان حوزه شهرستان کردکوی همانند امامزاده مجید(ع) امامزاده ابراهیم(ع) النگ و امامزادگان عبداله و فضل الله(ع) روشن آباد و … نمود، که ان شاءالله مقبول درگاه احدیت و مرضی اهل بیت عصمت و طهارت قرار گرفته و موجب ترویج بیش از پیش این عمل شایسته و موکد قرار گیرد.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۰ ق.ظ

دیدگاه