میرزاعلی مدیرکل کتابخانه های استان گلستان خبر داد : آمادگی کتابخانه های استان برای دریافت کتابهای اهدایی / کسب رتبه ششم کشوری توسط کتابخانه های استان در جشنواره رضوی درسال۱۴۰۰

کد خبر ؛۵۹۴۹۹

البرز گلستان/عبدالحی میرزاعلی  مدیر کل کتابخانه های  استان گلستان به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در جمع اصحاب رسانه استان  اظهار کرد :کتابخانه هامحلی برای آموزش و یک تجربه مثبت اجتماعی است.

وی افزود:۸۴۳۲۸۴ هزار کتاب و بیش از ۲۰ میلیون مقاله علمی، فرهنگی، اجتماعی در  کتابخانه های استان وجود دارد که علاقه مندان به صورت رایگان می توانند از آن بهره مند شوند.

وی همچنین از وجودکتابهای چاپی  و ۱۳۰۰ نسخ سنگی در کتابخانه های استان خبر داد.

میرزاعلی افزود: همکاران ما دوران سخت و تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند و با استفاده از نرم افزارها و فضای مجازی و با تولید محتوا و نشست‌های کتابخوانی و ارائه کتاب،  مردم را به کتابخوانی دعوت می کردند.

وی با اشاره با اینکه گلستان دارای ۷۳ باب کتابخانه می باشد، بیان کرد: ۶۱ کتابخانه تخت نظر نهاد کشور و ۱۲ باب کتابخانه مشارکتی است که با نهاد کشور و استان مشارکت و همکاری دارند.

مدیر کل کتابخانه های استان گلستان همچنین  ازفعالیت ۶۱ باب کتابخانه نهادی استان که شامل ۳۹ باب شهری و ۲۲ باب روستایی در سطح استان خبرداد.

میرزاعلی تاکید کرد: متاسفانه شهرهای قرق، سنگدوین، دوزین و گلیداغ کتابخانه ندارند.

وی گفت : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی کتابخانه در استان  است و اداره کل کتابخانه ها بهره بردار است و روستاهای بالای ۲۵۰۰هزار جمعیت اگر ساختمان در اختیار نهاد کتابخانه قرار دهند، کتاب و یک نیروی رایگان کتابدار را تامین می کنیم.

وی درادامه تاکید کرد: در سطح استان یک هزار ۳۸۸ نسخه کتاب بریل و برای روشندلان و کم بینایان وجود دارد و همچنین یک هزار و ۴۴ نسخه کتاب گویا درکتابخانه میرفندرسکی گرگان و مختومقلی گنبد مهیا شده است.

مدیر کل  کتابخانه های استان در ادامه خاطرنشانکرد:  از ابتدای سال تا کنون مردم گلستان ۱۷ هزار و ۹۵ نسخه کتاب به کتابخانه های استان اهدا کردند.

میرزاعلی افزود: در شهرهای کردکوی، نوده خاندوز و نگین شهر سه پروژه نیمه کاره  که دوشهر اول ۳۰درصد و سومی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

وی یادآور شد: در سفر ریاست جمهور به گلستان علاوه بر تکمیل این سه پروژه، پروژه کتابخانه عمومی آق قلا که در سیل دو سال قبل تخریب شده بود، کتابخانه سرخنکلاته، کتابخانه مرکزی استان و کتابخانه سیار یکی در غرب و یکی شرق استان در نظر گرفته شد.

مدیر کل کتابخانه های استان گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان قول اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی برای توسعه کتابخانه های استان داده شده است که امیدواریم با پیگیری های لازم محقق شود.

مدیر کل‌ کتابخانه های استان  در مورد اعضای فعال کتابخوان گفت: در قبل از کرونا بالای ۶۰ هزار نفر اعضای فعال بود و در دوران کرونا این عدد به ۲۹۳۶۱ رسیده است.

وی میزان فضای کتابخانه ها را برای هر نفر یک و چهار دهم اعلام کرد.

میرزاعلی همچنین اعلام کرد:همه کتابخانه های استان آمادگی دریافت کتابهای اهدایی را دارند.

وی همچنین از کسب مقام هفتم در سال ۱۳۹۹ و کسب رتبه  ششم  در سال ۱۴۰۰در جشنواره رضوی  خبر داد.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۹:۳۲ ب.ظ

دیدگاه