معاون قضایی دادگستری گلستان : حضور هیئت قضایی گلستان در زندان‌ها/اجرای سند تحول دستگاه قضایی امیدآفرین است

کدخبر:۵۸۶۴۴

البرز گلستان/

حضور هیئت قضایی گلستان در زندان‌ها/اجرای سند تحول دستگاه قضایی امیدآفرین است

معاون قضایی دادگستری گلستان گفت: به مناسبت دهه فجر هیئت قضایی در زندان‌های استان حضور یافته و به مشکلات و پرونده‌های مددجویان رسیدگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی در نشست با خبرنگاران در ستاد خبری دهه فجر استان گلستان اظهار داشت: هدف دستگاه قضایی، گسترش عدل همراه با افزایش رضایتمندی مردم است و در این مسیر نیاز به اصلاح برخی قوانین مانند قانون آیین دادرسی، مجازات اسلامی و غیره بود.

وی با اشاره به اجرای سند تحول در دستگاه قضایی افزود: اجرای سند تحول زمانبر بوده و دارای اهداف کوتاه، میان مدت و بلندمدت است. در این سند چالش‌های حوزه قضایی شناسایی شده و با اجرای برخی راهکارها به دنبال رفع این موارد است.

معاون قضایی دادگستری گلستان گفت: یکی از چالش‌های دستگاه قضایی که رضایتمندی مردم را کاهش داده بود، اطاله دادرسی است که در سند تحول به دنبال کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم قضایی هستیم.

 

وی ادامه داد: بسیاری از مردم درباره اهداف سند تحول اطلاعی ندارند، این در حالی است که اگر مردم نسبت به برنامه‌ها و اقداماتی که قرار است در قالب این سند اجرایی شود، آگاهی پیدا کنند نسبت به عملکرد دستگاه قضایی امیدوار خواهند شد و دهه فجر فرصت خوبی برای تبیین سند تحول و اهداف آن است.

حجت‌الاسلام سیدحسینی گفت: نشست هم اندیشی با حضور نخبگان قضایی برای بررسی چشم انداز سند تحول قضایی در استان گلستان، حضور هیئت قضایی استان در زندان‌ها و بررسی مشکلات و پرونده‌های مددجویان، نشست با تولیدکنندگان و حضور در یکی از شهرک‌های صنعتی استان و بررسی و رفع مشکلات تولیدکنندگان از جمله برنامه‌های کارگروه قضایی در ایام دهه فجر است.

انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۹:۱۸ ب.ظ

دیدگاه