آئین معارفه دکترمحمد رعیت بعنوان مدیر کل جدیدارشاد اسلامی گلستان با حضور معاون وزیر ارشادو مسئولین استانی برگزار شد

کد خبر:۵۸۱۰۹

البرز گلستان/آئین معارفه محمد رعیت بعنوان مدیر کل جدید ارشاد اسلامی گلستان و تودیع خانم کشمیری مدیر کل قبلی و تقدیر از اکبر مهدوی نیا بعنوان سرپرست  اداره کل در سالار فخرالدین اسعد گرگانی امروز سه شنبه با حضور معاون پارلمانی وزیر ارشاد و منتظری و سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس و مدیر آن استانی برگزار شد.

ابتدا اکبر مهدوی نیا سرپرست اداره‌کل ارشاد اسلامی  ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه گفت رعیت قدم در راهی گداشت که کمتر از عبادت نیست.

وی گفت: مدیر برای پرواز نیاز به بال دارد یک بال نیروی انسانی و بال دیگر جامعه هدف می باشد که می شود کالای خوب تولید کرد و تحویل جامعه داد.

مهدوی نیا گفت سه تا در خواست دارم اول حقوق کارکنان ارشاد دوم افزایش اعتبارات عمرانی می باشد که ما ۱۵ پروژه نیمه تمام در استان داریم ومورد سوم افزایش سقف اعتبارات فرهنگی می باشد  و در دوران کرونا قدری با فضای صحنه ای دور افتاده ایم.

در ادامه سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی  گفت: در سخنان خود باید لز کلمات فارسی به جای لاتین استفاده کرد و آنچه که فرهنگ را زنده نگه داشته مردم با اعتقاداتشان بود.

وی خطاب به معاون وزیر ارشادگفت: در مسیر فرهنگ خوب حرکت کنیم و الان شرایط خوبی نداریم  وفرهنگ  نیازمند توجه است تا بتوان سالها این مسیر ادامه پیدا کند.

سنگدوینی  در ادامه گفت متولیان فرهنگ زیاد داریم ولی پراکندگی هم  در  فرهنگ زیاد است.

وی گفت : الان فرهنگ ایثار شهادت یک فرهنگ ناب است و در آموزش و پرورش و دانشگاهها کجا قرار دارد.

نماینده گرگان افزود: وظیفه ما مسئولان است اگر مردم مشکل فقر ومعیشی دارند باید توجه کرد و اگر  مردم می خواهند وارد میدان انقلاب شوند باید مشکل معیشت و جوانان آنان حل شود.

وی گفت : من از دولت رئیسی می خواهم در سفربه استان توجه ویژه به استان  داشته باشند

سنگدویتی گفت؛ از رعیت می خواهم بعنوان یک جوان تحول گرا به جوانان و فضای مجازی توجه کنند.

 

در ادامه دکتر منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا گفت: فرهنگ مرز ممیز کشورهاست و صنعت نیست و هرکشوری سهمی در فرهنگ دارد  و مدارجی دارد و هر کشور دریک پله ایستاده است و برخی کشورها در فرهنگ گوی سبقت را ربوده اند که ایران یکی از کشورها می باشد و گلستان نیز در کشور در هر حوزه ای چهره ای دارد.

وی افزود:امروز مسئولیت حوزه فرهنگ به عهده حوانی انقلابی و مومن است و بداند که زمینه فراهم نمودن رشد و ادبی و فرهنگی این سامان نیازمند فضاهای مناسب می باشد

منتظری گفت: در سفر رئیس جمهور بدنبال تالار فرهنگی شهید صیاد می باشیم و ما باید بستری فراهم کنیم تا جوانان بروز بیشتری داشته باشند.

منتظری افزود:هیچ دولتی به جهت اعتبارات به فرهنگ توجه نداشته و سهم فرهنگ کشور از بودجه ۲درصد می باشد و در چک لیست استاندار معیشت است ولی فرهنگ نیست .

وی گفا:از اصحاب فرهنگ و هنر می خواهیم  به تناسب انجمن ها راهکارها را  در اختیار جناب رعیت مدیر کل جدید بگذاریم وسهیم باشیم در تحول

 

در ادامه دکتر هاشمی معاون وزیر ارشاد اظهار کرد:ما براساس مراحل چهارگانه مدیران را انتخاب کردیم  واز گلستان۵ نفر معرفی شدند.

وی افزود:در گلستان به عنصر جوان متعهد که دارای تخصص و ابتکار وتجربه و از بدنه ارشاد و مورد تائید مسئولین باشد رسیدیم.

هاشمی گفت:با همگرایی در استان به یک مدیر جوانان رسیدیم تا امید را در دل مردم برویانیم.

وی خطاب به مدیرکل جدید ارشاد گفت،:آقای دکتر رعیت ما همه مستاجر این مقام‌ها هستیم و ما در عرصه فرهنگ باید بتوانیم یک کار کنیم و آن کشف و رو نمایی ازیک‌نسل جوانان در عرصه فرهنگ و هنر می باشد که اگر کار بزرگی کرده ایم.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد سپس خاطرنشانکرد: به جوانان اعتماد کنیم  و جوانان مومن در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه را پیداکنید ولی بتوانیم نسل جدید ایجاد کنیم .

در ادامه محمد رعیت مدیر کل جدید ارشاد اسلامی طی بیاناتی گفت: یکی از سخت ترین منصب ها فرهنگ می باشد که با روح انسانها  سروکار دارد.

وی افزود: قوه بالغه رشد راهی جز خوب شنیدن نیست  و ذهن ما قابلیت فکر برای خدمت شایسته باشد.

رعیت گفت: خدمت رساندن موهبت و فرصتی است و جامعه ساخته نشود فرهنگ ساخته نمی شود واگر فرهنگ ساخته نشود جامعه ای ساخته نمی شود.

مدیر کل جدید ارشاد گلستان سپس خاطرنشانکرد: از این به بعد محتاج یاری شما هستیم و ارشاد متعلق به همه علائق و سلایق است و سعی کردم بیشتر مرد عمل باشم تا شعار

وی گفت :ما را  نقد کنید و نقد صحیح  و باما باشید  و از مدیران تقاضا داریم حوزه فرهنگ را دریابند.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۰ ق.ظ

دیدگاه