حجت السلام احمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:استخفاف جایگاه شورای محترم نگهبان ولو از روی [ظاهرا] دلسوزی، خدمت به جریان انقلابی نیست

کدخبر:۵۲۱۱۰

استخفاف جایگاه شورای محترم نگهبان خدمت به جریان انقلابی نیست
البرز گلستان گروه فرهنگی/برخی از خودی ها و جریان انقلابی، ضمن آنکه دلسوز هستند و دغدغه صیانت از انقلاب را دارند اما غافل از این حقیقت هستند که اگر شورای محترم نگهبان را(فراتر از نقد دلسوزانه) به چالش بکشند تا خواسته های آنان را تامین کند دیگر سنگ روی سنگ باقی نمی ماند.
چندی است که برخی از چهره های سیاسی پاکدست و خوش سابقه انتظار دارند که شورای نگهبان، فلانی و فلانی را تایید نکند، و اگر تایید کند مردم آنان را نمی بخشند و یا شنیده می شود که فردی گفته است ما به شورای نگهبان نقد داریم و گله مندیم که صلاحیت اشخاصی را تایید می کند که بعدها مشکل آفرین می شوند. به نظر می رسد این نوع نگاه ها و انتظارات دور از انصاف و عقلانیت است.
اگرچه اصلا اعتقاد نداریم که فقهای شورای نگهبان خطا و اشتباه ندارند اما معتقدیم که فقهای این شورا منصوبین امام جامعه مسلمین است و بر حسب اعتماد به تقوای الهی و تقوای سیاسی آنان اطمینان حاصل کرده و در تایید یا رد صلاحیت فردی حکم داده اند.
آنان از عدول برجسته جامعه اسلامی هستند که اگر حتی در آراء خود خطا کردند و کسی را رد و یا تایید صلاحیت کردند بر آحاد و طبقات جامعه انقلابی تمکین از رای آنان یک فرض است. و آنان نیز در روز قیامت بازخواست نخواهند شد.
نفس همه ما قائل به انزوای رقیب و حریف و چه بسا قائل به شکست مفتضحانه رقیب بدون دلیل منطقی است و این نگره نفسانی به رقیب؛ عاری از عقلانیت و تقوای سیاسی و الهی است.
جریان انقلابی بایستی در مواجهه با رای شورای نگهبان متفاوت از جریان رقیب، اتخاذ تصمیم کنند.
جریان انقلابی بایستی مبانی اعتقادی خود نسبت به شورای نگهبان را صیانت کند که مبادا در میدان رقابت صبرانقلابی اش را از کف بدهد، ولو اینکه شورای نگهبان حتی کسی که دیدگاههایش محل تامل است را تایید کرده باشد؛ یک انقلابی مومن ولایتی بایستی نظر شورای نگهبان را محترم بشمارد و اگر نقدی هم دارد با توقیر و متانت ادله، خطای آنان را به مبادی فرادستی ارائه دهد. نقد تند و به چالش کشاندن شورای نگهبان جایش تریبون ها نیست تا روبهان خفته را شیران کند. و دشمن را به بمباران این نهاد اساسی ومعتبر تحریص نماید.
صاحب این قلم، مخالفت با رای شورای نگهبان را مدخل بستر فتنه می داند و با مروری بر نگره فتنه گران می توانیم ادعا کنیم فتنه سازی همه آنان هایی که عقیده ای به شورای نگهبان نداشته و ندارند و اساس فتنه ۸۸ در همین موضوع خلاصه می شود که من البدو الی الختم شورای نگهبان را قبول نداشتند و صدالبته با عدم اعتقاد به جایگاه شورا نگهبان نتیجه انتخابات را که به تاییدشورای نگهبان رسیده بود را هم قبول نکرده و فقهای عضو شورای را به دهها نسبت ناروا متهم کردند.
خیرخواهانه عرض می کنم:
اولا : برای شورای نگهبان تعیین تکلیف نکنیم که چه کسی را رد و یا تاییدصلاحیت نمایند.
ثانیا : کسانی را که شورا تایید می کند اگرچه مورد تایید ما و گروه ما نیست سبب نشود به شورا نقدو نقص وارد سازیم و بایستی نظر آنان را بعنوان عدول و امنای فاضل امت که منصوب از سوی ولی فقیه هستند (بدون تحلیل های نفسانی) بپذیریم.
ثالثا: بعد از اعلام تایید صلاحیت نامزدها و اعلام اسامی آنان از سوی این نهاد فاخر؛ سعی شود که جانب تقوا و انصاف را رعایت کرده و در صدد اثبات نامزد انتخاباتی خود برآییم و از ورود به محتملات ولو با مستندات ضعیف پرهیز نماییم که اقتضای تقوا و ولایتمداری در آن است.
رابعا: مطمئن باشیم که رای و نظر اجماع فقهای شورای محترم نگهبان چنانچه مورد تایید رهبری معظم انقلاب واقع گردد در واقع مورد عنایت حضرت ولیعصر می باشد و اگر لازم باشد تا تغییری در رای حاصل گردد با حکم ارشادی اصلاح و یا به حکم مولوی ولی فقیه، تغییرات اساسی محقق می شود[مانند موضوع تایید دکتر معین توسط مقام معظم رهبری بعد از ردصلاحیت ایشان توسط شواری نگهبان ] و ما بایستی با برخورد عقلایی این حق را برای ولی فقیه و نیز فقهای انقلابی شورا محفوظ بداریم و بالاتر از آن اینکه، امضای رهبری بر مصوبات شورا را فصل الخطاب بدانیم.
خامسا: حق نداریم شخص تایید شده از سوی شورای نگهبان را در رقابت های انتخاباتی به آنچه را که احتمال میدهیم مورد هجمه قرار دهیم که این به تقوا نزدیکتر است از این جهت سیره آیت الله رئیسی در مناظرات انتخاباتی دوره قبل ستودنی و می تواند الگویی برای همیشه تاریخ در سپهرسیاسی باشد، چرا که خویشتنداری کرده و بدلیل آن که عضوارشد قوه قضاییه بودند اما اسرار رقیبان را برای رسیدن به قدرت فاش ننمودند و همین امر حکایت از شایستگی و روح بلند ایشان در خشیت از خداوندی دارد و الا می توانست همان لحظه گوشه هایی از خیانتهای منسوبین به رقبا(برادر روحانی و برادرجهانگیری) را فاش و آنان را مفتضح نماید اما به حکم تقوای الهی و سیاسی از روش های ماکیاولی رقبا برای پیروزی خود بهره نجست؛ اگرچه در رقابت، از صدرات بازماند اما در صدور و سینه مومنان جای گرفت و حتما نام او بعنوان مرد اخلاق و شریعتمدار در عالم سیاست در تاریخ ماندگار خواهد شد.
سادسا: با اقتدا به امامین انقلاب در صیانت از جایگاه فقهای شورای نگهبان تلاش کنیم.

/انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۴:۵۳ ب.ظ

دیدگاه