کریمی رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان کردکوی از پایان کاشی کاری پوسته داخل گنبدوگچ بری سقف آستان مقدس امامزاده مجید(ع) شهرستان همزمان با ایام نوروز خبرداد

کدخبر:۵۰۲۴۴
البرز گلستان/علی کریمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی؛ از پایان کاشی کاری پوسته داخل گنبد و گچ بری سقف آستان مقدس امامزاده مجید(ع) شهرستان کردکوی همزمان با ایام نوروز خبر داد.
کریمی رئیس اوقاف کردکوی اظهار داشت: بقعه امامزاده مجید(ع) از جمله بقاع متبرک واقع در شهر کردکوی است که در ایام تمامی فصول و مناسبتهای مذهبی و ملی، بعنوان ملجا و پناهگاهی مورد توجه مردم شریف و با فرهنگ منطقه و پذیرای زوار و علاقمندان و شیفتگان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و بعنوان کانون و ظرفیتی اثرگذار برای اجرای برنامه های اجتماعی،‌ فرهنگی و قرآنی در حال فعالیت و حرکت می باشد.
کریمی افزود: اجرای طرح ایجاد پوسته داخلی گنبد بالای بقعه و سپس کاشی کاری آن از اواسط سال ۱۳۹۸ شروع شد و متعاقب آن گچ بری سقف هامش و حاشیه آن که متبرک و مزین به القاب و کلام الله بوده و بسیار زیبا و چشم نواز می باشد مورد اقدام و تداوم قرار گرفت.
کریمی ادامه داد؛ نقوش، طراحی، ترکیب ماهرانه الوان، ظرافت، دقت، صرف زمان، مهارت و هنر خاصی که در اجرای این طرح بکار رفته، ضمن اینکه جلوه و زیبایی خاصی بر فضای معنوی باشکوه حاکم بر آن افزوده،‌ باعث افزایش هزینه های اجرایی آن نیز شده، که الحمدلله تمامی مخارج از محل حساب عمرانی مختص به امامزاده تادیه و مستهلک شده است.
کریمی در پایان تصریح کرد؛ با توجه به پایان عملیات عمرانی مذکور؛ در حال حاضر این بقعه متبرک مهیا و پذیرای مردم، مسافران و زوار گرانقدر بوده و می توانند جهت بهره برداری از فضای معنوی و روحانی به این مکان واجب التعظیم مشرف شوند.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۴:۵۲ ب.ظ

دیدگاه