رئیس سازمان امدادونجات خبر داد: کسب رتبه سوم عملیات های امداد و نجات نوروز۱۴۰۰ توسط هلال احمر گلستان

کدخبر:۵۰۱۸۲
رئیس سازمان امدادونجات خبر داد:
خدمت رسانی به ۴۷۰۰‌نفر در طرح امداد و نجات نوروزی/ گلستان رتبه سوم عملیات های امدادیِ نوروز ۱۴۰۰

البرز گلستان به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، مهدی ولی‌پور گفت: جمعیت هلال احمر از ابتدای سال ۱۴۰۰، خدمات نوروزی‌اش را در قالب ۲ بخش به مردم ارائه کرده است؛ یک بخش بحث امداد و نجات در سوانح طبیعی و انسان ساخت است که عمدتاٌ شامل حوادث ترافیکی و جاده ای می شود، در این زمینه حدود هزار و ۲۰۰ پایگاه، مرکز امدادی و شعب جمعیت هلال احمر خدمات مورد نیاز را با کمک حدود ۱۲ هزار نجاتگر آموزش دیده در سطح کشور و با به‌کارگیری حدود ۳ هزار و‌ ۵۰۰ دستگاه خودروی امدادی در انواع مختلف و همچنین ۱۹ فرودند بالگرد ارائه می کند.

رئیس سازمان امدادونجات اظهار داشت: در این طرح که از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده تاکنون هزار و ۸۳ عملیات امداد و نجات در سطح کشور انجام شده است.

ولی‌پور بیان کرد: حدود ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از هموطنان دچار حادثه شدند. ۶۳۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۳۷۵ نفر هم خدمات سرپایی دریافت کردند. همچنین ۱۳۹ عملیات فنی نجات هم در کشور انجام شد. استان های مازندران، اصفهان و گلستان بیشترین عملیات امداد و نجات را در سطح کشور انجام دادند.

وی با اشاره به بخش دوم خدمات جمعیت هلال احمر در ایام نوروز ۱۴۰۰ گفت: این بخش از فعالیت های سازمان امداد و نجات شامل کمک به همکاران وزارت بهداشت و درمان در مراقبت‌های بهداشتی مسافران در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی است که همکاران و نجاتگران هلال احمر در ۳۳ مرز ورودی مسافری حضور دارند.

وی با اشاره به بازدید از پایگاه های امداد و نجات گلستان گفت: استان گلستان یکی از استان های حادثه خیز کشور محسوب می‌شود؛ با توجه به تعدد حضور در عملیات های مختلف از ظرفیت امدادی خوبی از لحاظ کمی و کیفی هم برخوردار است.

رئیس سازمان امدادونجات در پایان گفت: نوروز امسال استان گلستان در حوادث ترافیکی و جاده ای رتبه سوم عملیات های امداد و نجات را در کشور داشته است بنابراین وظیفه ایجاد خواهد کرد تا در راستای تقویت استان بیشتر گام برداریم. در برنامه تقویت حوزه لجستیک که در سازمان امداد و نجات در حال اجرا است تجهیزات و امکاناتی که به استان تخصیص پیدا می کند براساس همین میزان حادثه خیزی و خدماتی که ارائه می کند خواهد بود.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۸:۰۷ ب.ظ

دیدگاه