برگزاری همایش هدایت تحصیلی ویژه دانش آموزان پایه نهم درهنرستان وابسته کشاورزی شهرستان کردکوی

کدخبر:۴۹۳۹۷
با حضور معاون جهاد و کشاورزی استان گلستان:
البرز گلستان/همایش هدایت تحصیلی وتحلیل روند آموزشی ،توازن رشته ای ویژه دانش آموزان پایه نهم در هنرستان وابسته کشاورزی کردکوی برگزارشد
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کردکووی سه شنبه ۱۸اسفند ۹۹ با حضور آقا جانی معاون جهاد کشاورزی استان گلستان،قربان رایجی مدیرآموزش و پرورش ،صفیه شاعری معاون آموزشی و دیگر ااعضاء همایش هدایت تحصیلی وتوازن رشته ای ویژه دانش آموزان پایه نهم درسالن اجتماعات هنرستان وابسته کشاورزی کردکوی برگزارشد.
آقا جانی معاون جهاد کشاورزی استان گلستان ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع)گفت:استان گلستان بواسطه تنوع اقلیمی و تنوع آب و هوایی خاص درزمینه کشاورزی در کشور بعننوان قطب کشاورزی شناخته شده است و در بسیاری از رشته های کشاورزی و باغی حائز رتبه های سه رقمی کشوراست.
وی درادامه افزود: علاوه بر این درحوزه علف های هرز و خسارت هایی که می زند نیز بواسطه این اقلیم نیز جزو استان های رده اول است که این دو تولید بالای زراعی و تولید علف های هرز بواسطه اقلیم خاص باعث شده است که مرکز تحقیقات پیشرفته و متخصصین شایسته جذب شوند که منجر به تولید گونه های مختلف بذرهای اصلاح شده و تولید سموم بعنوان تولید این اقلام قطب کشاورزی کشوری می باشد.
آقاجانی گفت: بواسطه تغیر نسل ها و تاثیر اجتماعی وروانی نگاه به کار و کار آفرینی نوع نگاه جوانان ما به کشاورزی تغییر یافته و با رفتن نسل سنتی درراستای امکان کشاورزانی با اطلاعات بالا و بهره وری در سطح بیشتر در کشور تصمیم برآن شد تا هنرستانهای وابسته مشترکا با وزارت کشاورزی ایجاد شود و۱۶هنرستان در کشور ایجاد گردید که هنرستان وابسته کشاورزی کردکوی یکی از این مراکز است.
وی همچنین افزود: هنرستان وابسته کشاورزی کردکوی با ۱۴۰هکتار زمین مرغوب ،آب بندان و امکانات کشاورزی بعنوان مرکز آموزش عالی وکشاورزی کار و فن آوری به تربیت دانشجو می پرداخت ولی ما در حال حاضر دانشجو وکادر متخصص به اندازه کافی داریم .امکانات فنی و مهدسی موجود است اما تکنسین های کشاورزی که بر روی زمین خوب کار کنند کم داریم.
آقا جانی افزود:این مجموعه آمادگی پذیرش دانش آموزان به شکل حضوری به شکل شبانه روزی و پاره وقت ونیز برون سپاری را دارامی باشد.باید تلاش کنیم تا با معرفی این مرکز مجهز به خانواده ها در جهت تربیت کشاورزان تحصیل کرده فردا و نسل های آینده کوشا باشیم تا هم نیروی تحصیل کرده و هم بهره وری بیشتر از سطح زمین با بالا رفتن جمعیت تامین کننده غذای آینده جامعه خود باشیم.
قربان رایجی مدیرآموزش و پرورش شهرستان کردکوی گفت:ما باید به دنبال سیاست گذاری های کلان درجهت رشد توازن شاحه ای و رشته ای استان که هدف گذاری ۵۵فنی حرفه ای و کارودانش می باشد و ۴۵ رصد رشته های نظری را شامل می شود حرکت کنیم و سیاست های ما باید در این راستا هدف گذاری شود.
رایجی گفت: دراین راستا مجموعه مشاوران و روانشاسان مادر هدایت تحصیلی به سمت شیوه های انگیزشی در جهت معرفی رشته هایی که دران کار آفرینی صورت می گیرد باشند .هنرستان وابسته کشاوری قطب کار آفرینی و مرکز ایجاد شغل مطرح می باشد و کسانی که قدم در این مرکز می گذارند در زمینه شغلی بیمه می شوند.
وی افزود: ما ۱۰۵ دانش آموز انسانی در شهرستان داریم که یقینا آینده شغلی نامشخص دارند زیرا با توجه به قبولی در مراکز عالی این افراد درحد ۲الی ۳ نفر مطرح می باشند و مابقی درصورت جذب هنرستانها به سمت کار آفرینی هدایت می شوند.مدیران مدارس بواسطه نیازمندی های شغلی ( درصورتی که تعداد دانش آموز این تعداد باشد معاون تعلق می گیرد یا اگر به این تعداد دانش آموز مدرسه ما برسد یک روانشناس به ما تعلق می گیر) به این سمت و سوء حرکت نکنند.
وی افزود: آگاهی بخشی بشکل صحیح باید صورت گیردو مدیران ما در این وضعیت خطیر مسئولیت سنگین دارند.از همه توان خود برای هدایت تحصیلی صحیح دانش آموزان خود در جهت تربیت نسلس مسئولیت پذیر بهره بگیریم.
مهدان مسئول مرکز شهید روحانی فردضمن تسلیت ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) به مهمانان و مدعوین حاضر خیر مقدم گفت.
شریفی کارشناس مسئول آموزش وامین پور کارشناس آموزش متوسطه پیرامون روند گیری آموزشی آسیب شناسی درس به درس و توازن شاخه و رشته نظرات خود را بیان کردند.
جان ابادی نماینده مشاوران : پیرامون مشاوره و پرکردن فرم های سامانه معلمین و مدیران ونوع تعامل با والدین و دانش آموزان در انتخاب رشته صحبت کرد.
درانتها حسینی نماینده مدیران ضمن تقدیر و تشکر از تشکیل جلسه در خصوص بازدید از مراکز علمی و فضای هنرستان وابسته کشاورزی مدیران را تشویق به بازدید ازاین مراکز نمود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۸:۱۶ ق.ظ

دیدگاه