رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد :کردکوی و بندرگز پیش به سوی قرمز /مابقی شهرستان های استان در وضعیت نارنجی و یا زرد

کدخبر۴۷۰۹۵

البرز گلستان «عبدالرضا فاضل»  در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاضر ۴۲۲ بیمار در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این میزان ۹۳ نفر در بخش مراقبت ویژه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: استان همجوار مازندران از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت خوبی ندارد و بالغ بر هشت شهر این استان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان گلستان نیز تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته است.

فاضل بابیان اینکه شهرستان های کردکوی و بندرگز به سمت قرمز پیش می رود، افزود: مابقی شهرستان های استان در وضعیت نارنجی و یا زرد قرار دارند.

وی گفت: در گمیشان و بندرترکمن شرایط خوبی حاکم است و تقریبا ۱۲ بیمار در شهرستان بندرترکمن بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکیدکرد:استان گلستان جزو سه استانی است که در کشور  در وضعیت هشدار و وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.

فاضل گفت:   ۳۹ بیماربا علائم کرونا در مراکز درمانی استان به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند، روز گذشته چهار نفر به دلیل بیماری کرونا در استان گلستان جان باختند.

وی به برگزاری مراسم دهه فاطمیه اشاره کرد و گفت: تصمیماتی در کشور در این خصوص گرفته شده است و بنا است این مراسم ها با کمتر از ۳۰ نفر در شهرهای با وضعیت زرد برگزار شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۹ ق.ظ

دیدگاه