مدیرکل هواشناسی استان گلستان از ادامه روند کاهشی باران در آذرماه و فصل پاییز نسبت به سال قبل و دوره بلند مدت آماری خبر داد

 کدخبر۴۶۴۶۹

بارندگی استان همچنان در فصل پاییز روند کاهشی داشته است

✅ مدیر کل هواشناسی استان گلستان از ادامه روند کاهشی باران در آذرماه و فصل پاییز نسبت به سال قبل و دوره بلند مدت آماری خبر داد.

البرز گلستان  به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان، نوربخش داداشی مدیر کل استان در گفتگو با اصحاب رسانه و در تحلیل شرایط آب و هوایی آذر ماه و فصل پاییز ۱۳۹۹ گفت:

✅ در فصل پاییز ۹۹ میانگین بارش استان ۷۷٫۸ میلیمتر بوده است ، این نشان می دهد ۳۹ درصد نسبت به متوسط این فصل در دراز مدت کاهش بارش رخ داده و همچنین نسبت به سال قبل ۲۱ درصد میزان بارشها کاهش داشته است.

✅ وی افزود: بیشترین میزان بارش در فصل پاییز در حوضه شهرستان مینودشت بمیزان ۱۴۹٫۹ میلیمتر و کمترین بارش در حوضه شهرستان گنبدکاوس بمیزان ۴۷٫۱ میلیمتر به ثبت رسیده است.

✅ داداشی در ادامه گفت: میانگین بارش استان در ماه آذر ۲۵٫۱ میلیمتر بوده است و نسبت به متوسط بارش این ماه ۴۸ درصد کاهش داشته است و میانگین دمای استان در ماه آذر ۷٫۲ درجه سانتیگراد و نسبت به متوسط دمای این ماه ۱٫۸ درجه کاهش را نشان می دهد.

✅ این مقام مسئول در پایان گفت :
در فصل پاییز ۹۹ میانگین دمای استان ۱۳٫۹ درجه سانتیگراد بوده است بطوریکه ۰٫۸ درجه نسبت به متوسط این فصل کاهش داشته و حداکثر دمای ثبت شده ۳۷٫۲ درجه در گنبد کاوس و حداقل دمای ثبت شده ۴٫۰ – درجه سانتیگراد در آزادشهر به ثبت رسیده است.

خبر مسلم افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۷:۰۴ ب.ظ

دیدگاه