مقاله رسیده/رعایت پروتکل های بهداشتی در ماه محرم و بزرگداشت عاشورا

باز این چه شورش است که در خلق عالم است / باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است
دوباره آغاز فصل حزن و ماتم ، فصل یکرنگی ،فصل ایثار
البرز گلستان اما محرم امسال جور دیگری است. با وجود ویروس منحوس کرونا و دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت های اجتماعی، اصل مسئله به قوت خود باقی است و طبق فرمایش امام خمینی (ره) که ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم ، حقیقتا برگزاری چنین آیینی از ضروریات است.
اگرچه نگاه برخی کوته بینان نسبت به محرم ، محدود به تجمع عده ای عزادار ختم می شود ، اما حقیقت عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) بالاتر این است که صرفا یک تجمع و دورهمی به حساب آید.
طبق حدیث شریف امام صادق (ع) ، خداوند متعال در عوض شهادت امام حسین(ع) ، امامت را در ذریه او، شفای بیماری ها را در تربت او و استجابت دعا را در زیر قُبّه آن حضرت قرار داد. که به تعبیر بزرگانی همچون آیت الله العظمی فاضل لنکرانی رحمت الله علیه ، هر جا که مجلسی در تعزیت امام حسین (ع) برگزار شود ، آنجا قُبّه و حرم حضرت است.
بنابراین ، ماه محرم فرصت بزرگی است برای استجابت دعا و تضرع و درخواست شفاست . و این فرصت عظیم پس از شب های قدر و روز عرفه ، لطف بیکران خداوندی نسبت به بندگان عاصی و خطاکار است.
اما با توجه به شرایط حاضر ، و البته طبق تجربه های گذشته و اثبات این موضوع که متدینین گوش به فرمان تمامی دستورات بهداشتی هستند و بودند ، و تعطیلی مساجد و حرم ها و مراسمات ماه مبارک رمضان گویای این مطلب است ، در این ماه عزیز و بزرگداشت عاشورا ، یقینا تابع دستورات و پروتکل های بهداشتی خواهند بود و بنای خود را در حفظ صحت و سلامت عزاداران و البته برگزاری آبرومندانه این شعائر الهی قرار می دهند.
گر بنا نیست ببخشید ، نبخشید امّا / دست ما را به مُحرّم برسانید فقط

مقاله از: م.م

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۸:۴۲ ق.ظ

دیدگاه