گوهری رادمدیرکل آموزش و پرورش گلستان: اصل مهم برای ماتامین امنیت و سلامت دانش آموزان و همکاران می باشد

البرز گلستان احسان گوهری راد  در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: در سال تحصیلی گذشته، بیش از ۲۵ هزار نفر از دانش آموزان گلستان به موبایل و وسایل هوشمند اینترنتی دسترسی نداشته و برای آنها بسته ها و درسنامه های آموزشی آماده کرده ایم.

وی افزود: در خرداد ماه ۱۰۰ درصد مدارس و ۹۲ درصد معلمان وارد شبکه اشاره شده و ۹۸ درصد کلاس ها در شاد تشکیل شد ولی ۵۳ درصد دانش آموزان در این شبکه حضور یافتند.

گوهری راد توضیح داد که از این میزان، ۴۸ درصد ابتدایی، ۴۹.۵ درصد متوسطه اول، ۶۸ درصد متوسطه دوم و ۵۰ درصد فنی و کاردانش بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: در سال تحصیلی پیش رو با توجه به وضعیت کرونا برای نحوه آموزش تصمیم گیری می شود. اگر وضعیت قرمز بود کلاس های غیرحضوری، در وضعیت زرد ۵۰ درصد غیرحضوری و در وضعیت سفید ۲۰ درصد کلاس های غیرحضوری خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه امسال فقط از طریق شبکه شاد آموزش مجازی اتفاق می افتد، بیان کرد: طبق ارزیابی‌های ما ۶۶.۸ درصد دانش آموزان از صدا و سیما، ۶۲.۶ درصد از شبکه شاد، ۶۱.۶ از سایر پیام رسان ها خارجی و ۶۳.۴ درصد از بسته های آموزشی استفاده کردند.

گوهری راد اضافه کرد: تاکنون ۷۶ درصد از دانش آموزان پایه اول، ۶۵.۵ درصد از پایه هفتم و ۱۹.۷۹ درصد پایه دهم ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه امسال ۳۷۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز خواهیم داشت، گفت: تامین امنیت و سلامت دانش آموزان و همکاران اصل مهم بوده و تمام پروتکل های بهداشتی رعایت می‌شود.

گوهری راد بیان کرد: ۲.۳ میلیارد تومان سرانه بهداشتی سال گذشته دریافت کردیم که تاکنون به دلیل تعطیلی مدارس در حساب مدارس است و هیچ نگرانی برای امنیت دانش‌آموزان وجود ندارد.

وی در خصوص خرید تجهیزات آموزشی برای دانش آموزان محروم گفت: به وسیله خیران و نهادهای حمایتی و بخشی هم اعتبار سازمانی سعی در تهیه لوازم و تجهیزات آموزشی داریم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۵:۰۸ ب.ظ

دیدگاه