رئیس اداره صمت شهرستان کردکوی خبرداد:۱۴۵۰ مورد بازرسی در راستای اجرای طرح پایش بازار نوروز ۹۹درشهرستان

رئیس اداره صمت کردکوی در یک گفتگوی خبری با خبرنگار واحد خبری البرز گلستان خبر داد :
پلمپ ۶۴ واحد صنفی در شهرستان کردکوی از آغاز طرح فاصله گذاری در هفته دوم سال ۹۹ بمنظور مهار کرونا ویروس.
مقصودلو گفت : در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی ابلاغی از سوی سازمان صمت و شورای تأمین شهرستان تا کنون ۶۴ واحد صنفی در شهرستان پلمپ شده اند .
وی افزود : در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی ابلاغی از سوی سازمان که از تاریخ ۸ فروردین سالجاری آغاز شد ، تا کنون با همکاری پلیس نظارت بر اماکن ، نیروهای بازرسی اصناف و مرکز بهداشت شهرستان اصحاب رسانه، نماینده دادستانی، نماینده فرماندار ۶۴ واحد صنفی در رسته های غیر ضرور که بر خلاف بیانیه الحاقی مبادرت به باز نمودن واحدهای صنفی خود نموده بودند مورد پلمپ قرار گرفتند .
وی گفت : در فاز دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مشاغل کم ریسک باید وارد سامانه وزارت بهداشت شده ثبت نام نموده و تأئید یه سلامت دریافت نمایند. شایان ذکر است زمان ثبت نام محدود بوده و پس از اتمام مهلت واحد های صنفی که فاقد مجوز از سامانه سلامت باشند متخلف بوده و برابر قانون با متخلف برخورد خواهد شد.
در ادامه افزود شهروندان و کسبه، اصناف و بازاریان محترم شهرستان زنجیره کرونا ویروس قطع نخواهد شد مکر با رعایت همه ما و این قوانین بمنظور سلامت تک تک آحاد جامعه وضع شده است و با همدلی به اتمام این وضعیت کمک نمائیم.
او در ادامه گفت، مشاغلی که ریسک بالایی در انتقال ویروس کرونا دارند و یا از ضروریات شهروندان نیستند پس از ۲۳ فروردین نیز همچنان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.
وی در ادامه افزود. بهره جستن از خدمات الکترونیک در اصناف از دیگر راهکارهای مبارزه با کرونا ویروس بوده در این راستا جلسات اولیه واحد پیاده کننده فروش اینترنتی با اتحادیه مربوطه با حضور اداره صمت انجام شده و این بستر در شهرستان در حال آماده سازی است و می‌تواند عاملی مؤثر در کنترل ترددهای شهروندان بمنظور تهیه کالاهای اساسی خانوار خواهد بود.
همچنین درادامه اهم فعالیت های نظارتی اداره صمت کردکوی در راستای اجرای طرح پایش بازار نوروز ۹۹ را برشمرد.
مقصودلو در ادامه گفت. از اول اسفند ۹۸ لغایت ۱۵ فروردین ماه که بدلیل کرونا ویروس تاکنون تداوم پیدا کرده و نظارت ها با همان شدت ادامه داشته و تعداد ۱۴۵۰ مورد بازرسی انجام شده که در نهایت منجر به تشکیل ۳۲ پرونده تخلف در حوزه های نان ،انواع شوینده، مواد پروتئینی، انواع میوه و تره بار، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، قاچاق الکل از اهم موارد بوده اند به ارزش ۱/۸۹۸/۵۸۷/۵۰۰ ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال گردید.
وی افزود: بیشترین بازرسی ها در این طرح در حوزه نان ،اقلام پروتئینی انواع میوه و سبزیجات و انواع شوینده و مواد ضدعفونی کننده بوده است.
در خاتمه گفت. ضمن تشکر از صبر و حوصله کلیه کسبه و بازاریان با عزت شهرستان خواستار همراهی ایشان در گام دوم نیز با کادر پزشکی و درمانی بمنظور قطع زنجیره کرونا ویروس شده همراهی، همدلی و همگامی را از مؤلفه های بلوغ اجتماعی و فرهنگی در این زمان حساس دانسته و رعایت قوانین فاصله گذاری هوشمند را مهمترین عامل بازدارنده از ظهور پیک و گام های بعدی عنوان نمودند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۳:۱۵ ب.ظ

دیدگاه