مدیر کل زندانهای گلستان خبرداد:در چله انقلاب اسلامی تعداد۲۳۸۸ نفر زندانی آزاد و یامجازات آنان کاهش یافت / خدمات درمانی رایگان برای مددجویان

به گزارش البرز گلستان /نشست خبری مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گلستان به مناسبت هفته قوه قضائیه  صبح امروز،شنبه با حضور اصحاب رسانه استان برگزار گردید.

در این نشست رضوانی  اظهار کرد: پیوند خوبی بین مجموعهزندانها و اصحاب قلم برگزار شده که مفید به فایده بوده است و قطعا رسالت شما که همان امانتداری و صداقت می باشد آن شاالله شاهد داوری صادقانه توسط اصحاب رسانه می باشیم .

وی افزود:این ایام به پاس شهادت شهید بهشتی نامگذاری شده و بحث زندان در جهان به عنوان یکی از مجازاتها می باشد و هرکس هنجار شکنی کند باید مجازات شود ولی مجازات حتما نباید زندان باشد و در بحث زندان فقط زندانی مجازات نمی شود بلکه بار ان به عهده خانواده وی نیز می افتد.

رضوانی سپس گفت:زندان بعنوان یکی از مجازاتها نبایدمحل  انتقام و زجر آوری باشد بلکه بعنوان آموزش و حل تربیت باشد

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گلستان افزود: فرد زندانی از همه حقوق برخوردار می باشد مگر آزادی  و اجرای برنامه های فرهنگی یکی از مولفه های برای بازسازی زندانی برای بازگشت شرافتمندانه به زندگی باشد.

وی افزود بالغ بر ۲۵ توافقنامه با دستگاههای اجرایی انجام شده  و امروز نقش سازمان زندانها در کاهش آسیب های اجتماعی دو گروه هستند دسته ای مددجویان و دسته ای دیگر خانواده مددجویان می باشد.

رضوی در ادامه گفت : ما بدنبال تسهیلات جهت اشتغال مددجویان می باشیم تا جلوی آسیبها گرفته شود.و با توجه به معیشت مالی زندانیان که در سه شهر گرگان و گنبد و آزاد شهر می باشدکه به کمک نهادها کلاسهای آشنایی با سبک زندگی و پر کرده اوقات فراغت فرزندان زندانیان انجام می شود.

وی افزود: در سال۹۷  بیش از ۵ میلیارد ریال سبد کالا ودر ۳ ماه اول سال ۸۰۰ میلیون ریال به خانواده زندانیان  مخصوصا سیل زدگان کمک شده است.

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گلستان سپس تاکید کرد:در رعایت مسائل بهداشتی کلیه موارد آموزش داده می شود و در بحث درمان کلیه خدمات برای مددجویان رایگان میباشد وریشه کنی هپاتیت سی برای اولین بار در زندان گرگان و کشور به صورت رایگان انجام شده است.

رضوی همچنین یاد آور شد:یکی از مشکلات زندانیان بحث انزوا و روحی روانی می باشد که جهت در مان مرکز درمان و روانشناختی در گرگان و گنبد راه اندازی شده و مبلغ ۶۰ میلیون  تومان از ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتبار به این امرتخصیص یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد:تعداد ۲۸۰۳ نفردر سال ۹۷ اموزش دیده و تعداد ۶۵۲ نفر نیز مشعول به کار شدند و مددجویان در قبال کار مزد دریافت می کنند.

رضوانی از اردوهای تفریحی و زیارتی برای خانواده زندانیان و ملاقات حضور مددجویان با خانواده در جهت تحکیم خانواده و با هزینه زندانها با ناهار از آنان پذیرایی می شود.

وی یکی از مسائلی که حاکمیت باید جبران کند گفت :بحث ستاد مردمی دیده استان در این زمینه منحصرا برای زندانیان که جرائم غیر عمد و مالی می باشد و در سال ۹۷ تعداد ۱۸۲ نفر  و از سال ۱۳۸۹ تا کنون تعداد ۲۰۸۰ نفر آزاد شده اند.

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گلستان سپس گفت : در راستای جبران خسارت سازمان زندانهای استان در سطح کشور رتبه اول را بدست آورده.

وی گفت :در سال ۹۷ تعداد ۱۰ نفر از کسانی که متهم به قصاص نفس را رضایت بگیرند و در گنبد در سال ۹۷ و ۹۸ تعداد ۷ نفر از چوبه دار نجات یافتند.

رضوانی یکی از موضوعات مهم را محرومین مهریه نام بردن که چرا باید در زندان باشد وگفت: زندان باید جمعیت کیفری باشد نه مهریه که خلاف اخلاف قانون کیفری و اگر کسانی که توان پرداخت دارد در زندان باشد ولی اگر کسی ندارد خلاف شرع می باشد.

وی همچنین افزود:  در چله انقلاب ۱۲۳۴ نفر آزاد و ۱۱۵۴ نفر نیزمجازات آنان کاهش یافت و ازخرداد سال ۹۷ تعداد ۸۷۰ نفر از محل تخفیف موجب آزادی شده ایم.

رضوانی در ادامه گفت:

 

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۶:۵۰ ق.ظ

دیدگاه