قوچان‌نژاد: همه چیز دست کی‌روش نیست، باید دست به دست هم دهیم تا قهرمان آسیا شویم

رضا قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص تیم ملی، عدم حضورش در اردوی آفریقای جنوبی، احتمال حضور ایران در فینال جام ملت‌های آسیا، بازی در لیگ کویت و … صحبت کرد. گفت‌وگوی تسنیم با این بازیکن را در زیر بخوانید.

تسنیم: تیم ملی در حالی اردوی آفریقای جنوبی را برپا کرد که تو در این اردو حضور نداری.

از ابتدا هم حضورم در این اردو مشخص نبود، چون این اردو در روزهای فیفا برگزار نمی‌شود و به همین دلیل نتوانستم تیم ملی را در این اردو همراهی کنم. کی‌روش هم ترجیح داد در این اردو از بازیکنان جوان بیشتری دعوت کند.

تسنیم: فکر می‌کنی برگزاری این اردو چقدر به تیم ملی کمک کند و شرایط تا آغاز جام ملت‌های آسیا چگونه پیش برود؟

امیدوارم هر اتفاقی که رخ می‌دهد به سود تیم ملی باشد و تیم هم در آفریقای جنوبی اردوی خوبی داشته باشد. تمام بازیکنان باید آمادگی خود را حفظ و در این اردو بدن‌های‌شان را برای یک تورنمنت سخت آماده کنند. جام ملت‌های آسیا کار اصلی ماست و باید خودمان را برای این مسابقات آماده کنیم.

تسنیم: تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا چقدر شانس دارد و فکر می‌کنی چه نتیجه‌ای در این مسابقات بگیریم؟

برنامه ما مرحله به مرحله پیش می‌رود و هنوز به جام ملت‌های آسیا نرسیده‌ایم. باید قدم به قدم پیش رفت و طبق برنامه‌ریزی جلو برویم. باید سعی کنیم تا آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا روز به روز آمادگی‌مان را بالاتر ببریم و به تجربه‌مان اضافه کنیم.

تسنیم: به این فکر کرده‌ای که تیم ملی در جام ملت‌ها به فینال برسد؟

ما از ابتدای مسابقات در فینال حضور داریم. بازی با بحرین اولین فینال ما خواهد بود و اولین بازی ما مهم ترین فینال ماست. تا بخواهیم به فینال اصلی برسیم، زمان زیادی را باید پشت سر بگذاریم و حریفان زیادی را هم باید شکست دهیم.

باید همانگونه که راهی مسابقات جام جهانی شدیم، به جام ملت‌های آسیا برویم. همان غروری که در جام جهانی داشتیم را باید در جام ملت‌ها نیز داشته باشیم و با تفکر یکدل بودن و یک تیم بودن مسافر استرالیا شویم. در جام جهانی به فکر حضور در مرحله دوم نبودیم، بلکه به این فکر می‌کردیم که هر بازی برای ما یک فینال است و باید موفق شویم. بازی با نیجریه، آرژانیتن و بوسنی هر کدام برای ما یک فینال بود که در همه این فینال‌ها فقط به موفقیت فکر می‌کردیم.

تسنیم: اما جام جهانی و جام ملت‌ها تفاوت زیادی با هم دارند و انتظارات نیز از تیم ملی به گونه دیگری است.

درست است. ما هم فرق جام ملت‌ها و جام جهانی را می‌دانیم. می‌دانیم که مردم از ما انتظار نتیجه‌گیری دارند و می‌خواهند در این مسابقات خوب کار کنیم. باید به این نکته توجه کنیم که همه بازی‌های ما مهم است و در مرحله گروهی و حذفی کار سختی داریم. باید خوب بازی کنیم تا به نتیجه برسیم. برای رسیدن به موفقیت در جام ملت‌ها فقط باید سخت تلاش کنیم و به این شکل می‌توانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۱۰ ب.ظ

دیدگاه