سرهنگ غربا رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان شناسایی و دستگیری عناصر اصلی قاچاق ، منهدم نمودن باندهای فعال ، مقابله با خرده فروشان مواد مخدر وجمع آوری معتادان پرخطر رااز اولویتهای سال جدید اعلام کرد

البرز گلستان/سرهنگ شعبانعلی غربا رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان شرکت کرده و ضمن بیان گزارش کار و اهداف و برنامه پلیس مواد مخدر به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ داد. وی در این نشست  درباره برنامه های اولویت بندی سال جدیداظهار کرد :شناسایی و دستگیری عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر و منهدم نمودن باندهای فعال و مقابله با خرده فروشان مواد و جمع آوری معتادان پرخطر (متجاهر)

 

سرهنگ غربا در مجموع کشفیات انواع مواد مخدردر سال ۹۵مقدار ۴۵۵۸کیلو ۲۶۴گرم  اعلام که نسبت به سال ۹۴ مقدار۸۰درصد افزایش کشفیات بوده است  که منجر به انهدام ۴۵ باند شده است.
وی ضمن اعلام ۲۵۴۰کیلو گرم کشفیات در صول ۷۰روز سال جاری گفت:  میزان کشفیات و باندهای منهدم شده نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۰۱ و ۱۶ درصد افزایش دارد. و از مجموع مواد مخدر کشف شده در این مدت، ۲ تن و ۵۲۵ کیلوگرم موادسنتی شامل تریاک و مشتقات آن و ۱۴کیلو ۹۶۰گرم  مواد مخدر صنعتی می باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان سپس افزود: در بخش پاکسازی مناطق آلوده سال گذشته ۷۱۰ مورد عملیات انجام و ۶۸۴ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

وی تصریح کرد: در حوزه کنترل محورهای مواصلاتی نیز سال ۹۵ یک تن و ۴۵۰ کیلوگرم و در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ۳۸۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.
سرهنگ غربا سپس در باره عملکرد ۷۰روزه سال جاری گفت : آمار دستگیرشدگان نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش خرده فروشان ۲ درصد، در بخش معتادین ۵۲ درصد و در مجموع عناصر قاچاق، توزیع و مصرف کننده ۲۱ درصد افزایش دارد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان ادامه افزود: در این مدت ۳۷ دستگاه انواع خودرو، ۱۲ موتورسیکلت و ۵ قبضه انواع سلاح کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب، ۱۶ درصد کاهش، ۱۷ و ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.
سرهنگ غربا همچنین اعلام کرد: در اجرای طرح های پلیس مبارزه با مواد مخدر میزان کشفیات در بخش پاکسازی مناطق آلوده، کنترل و ایست بازرسی های اصلی وارتقاء امنیت به ترتیب ۹۳، ۴۵ و ۲ کیلوگرم مواد مخدر بوده و مابقی مربوط به بخش های دیگر است که نمونه آخر آن کشف ۳۰۰ کیلوگرم از یک کامیون یخچال دار در شهر دلند بود.

سرهنگ غربا ضمن بیان اجرای حداقل یک طرح در جمع آوری معتادین  از ایجاد یک مرکز مشاوره تخصصی در راستای پیشگیری از اعتیاد در مرکز استان خبرداد.

سرهنگ غربا در خاتمه اعلام کرد : شماره تلفن های ۱۱۱۰ و ۱۲۸ و ۲۱۸۲۱۳۳۸را بعنوان شماره های ۲۴ ساعته پلیس مواد مخدر در زمینه های مختلف اعلام کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۸:۴۹ ق.ظ

دیدگاه