رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان:امام در کنار مدیریت دینی و مذهبی از مدیریت سیاسی برخوردار بود

البرز گلستان/رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان مدیریت سیاسی را یکی از ویژگی های امام خمینی (ره)دانست و گفت: امام در کنار مدیریت دینی و مذهبی از مدیریت سیاسی برخوردار بود.

?به گزارش روابط عمومی دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل عامری، در گفتگو با این پایگاه خبری ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، در راستای ابعاد شخصیتی ایشان، اظهار کرد: در رابطه با شخصیت حضرت امام ما یک شئونی را معتقد هستیم که در این راستا نکاتی مورد توجه است.

?وی با اشاره به رهبری امام در سال ۴۱ و بعد از تصویب انجمن های ایالتی و ولایتی، افزود: در آن زمان امام (ره) متوجه شد که هدف از طرح این انجمن کسب مجموعه ای از اطلاعات توسط آمریکا بود.

?رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گلستان با بیان اینکه از نظر آمریکا ما جنگ جهانی سوم نداریم، تصریح کرد: نظر دکترین کندی براین بود که باید کشورهایی را که ظرفیت انقلابی دارند کشف شوند لذا پنتاگون در آمریکا و ساواک در ایران برای این کار ماموریت پیدا کردند.

?وی گفت: از این دوره سلاح های سنگین آمریکا که برای جنگ های کلاسیک مانند ویتنام و یا بمباران هیروشیما و ناکازاکی به کار می بردند، پرونده اش را بستند.

?حجت الاسلام عامری افزود: در دوره کندی رئیس جمهور آمریکا گفت ما باید این کشور را در افکار عمومی نسبت به این موضوع تغییر دهیم و به جای اینکه ما لشکر کشی کنیم و در گیری مستقیم به وجود آوریم بررسی خواهیم کرد که چه کشوری از ظرفیت انقلابی و شکل گیری انقلاب برخوردار است و بعد به جای سلاح های سنگین سلاح های ضد شروش تولید می کنیم.

?وی اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) پس از متوجه شدن این بحث وارد موضوع شدند و بحث انجمن های ایالتی و ولایتی را محکوم کرند.

?حجت الاسلام عامری با اشاره به شروع دوران اول انقلاب امام تصریح کرد: دوران دوم از ۱۳ آبان ۴۳ یعنی زمانی که امام به ترکیه تعبید می شود، دوران سوم اوج گیری انقلاب از دی ماه ۵۶ و دوران چهارم دوران زعامت و رهبری امام است.

?وی با بیان اینکه شخصیت حضرت امام در این چهار دوره شکل می گیرد و مطرح می شود، گفت: امام در دوره چهارم رهبری انقلاب را بر عهده می گیرند.

?رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان مدیریت سیاسی را یکی از ویژگی های امام دانست و افزود: امام در کنار مدیریت دینی و مذهبی از مدیریت سیاسی برخوردار بود.

?وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمین حیات بخشید و به مسلمانان امید، آرمان داد و شخصیت از دست رفته مردم را به آنان برگرداند.

? حجت الاسلام عامری با اشاره به اینکه کاری که امام حسین (ع) در حادثه کربلا انجام داد امام هم آن را پیروی کرد، تصریح کرد: یکی از دلایل شکل گیری نضهت کربلا این بود که امام حسین (ع)خواست شخصیت از دست رفته مردم را که توسط نظام بنی امیه شکل گرفته بود را برگرداند و امام هم در انقلاب خود این کار را کرد.

?وی گفت: امام خمینی (ره) دشمنان اسلام را خار و حقیر کرد، ابهت آنان را شکست و به مسلمین قدرت داد، مسلمانان را بیدار کرد و در حرکت به سوی خدا متعهد کرد و روح اخلاص و خدا محوری را به افراد تعلیم داد.

?رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان افزود: امام توانست آنچه را که مصلحت مسلمانان است به آنان نشان دهد، جهاد و شهادت را که میراث انبیا و علیا است زنده کرد و عظمت آفرینی دین را به همه جهانیان ثابت کرد.

?وی اظهار کرد: قرن ها است که از حکومت پیامبر (ص) و حضرت علی(ع) می گذرد امام توانست بالاترین ارزش ها یعنی حکومت اسلامی را در جهان مطرح کند.
https://goo.gl/bXQadq
????
@ejna_gol

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۱ ق.ظ

دیدگاه