وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به استان گلستان مطرح کرد:شهیده نازقلیچی باید به عنوان اسطوره زن موفق ملی مطرح شودوخیابانی در تهران به نام وی نامگذاری ویک فیلم سینمائی از این شهیده درست خواهد شد

البرز گلستان/صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به استان گلستان با اشاره به شهیده مرجان نازقلیچی فرماندار فقید بندرترکمن از شهدای فاجعه منا اشاره کرد و گفت: شهیده نازقلیچی نه تنها یک زن، بلکه یک مدیر، یک ترکمن، یک اهل سنت و یک شهیده است و این پنج خصوصیت در کمتر کسی دیده می شود و باید او اسطوره سازی شود.

وی یادآور شد: وی باید به عنوان اسطوره زن موفق ملی مطرح شود، به همین دلیل خیابانی در تهران به نام وی نامگذاری خواهد شد و سردیس این شهیده در یکی از میادین تهران نصب می گردد که این کارها نیز باید در استان گلستان هم انجام شود.

وی ادامه داد: بنا داریم تا یک فیلم سینمائی از این شهیده که جذاب برای زنان باشد در همه ابعاد شخصیتی او درست کنیم، زیرا در آینده این فیلم کمک های زیادی به جامعه هدف (اهل سنت) در چسبندگی هویت دینی و ملی می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: با هماهنگی معاونت امور بانوان ریاست جمهوری، همایش ملی نماد زن ایرانی با الگوگیری از شهیده نازقلیچی با حضور همه اقوام ایرانی در سالن اجلاس تهران برگزار خواهد شد.

صالحی امیری با تاکید بر چسبندگی هویتی، ادامه داد: برای این کار نیاز شدید به عناصر هویتی که همان وحدت است از این نقطه (گلستان) داریم که می تواند یک الگو و نماد اساسی برای کشور باشد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۷:۱۹ ق.ظ

دیدگاه