تحقق شعار آموزش برای همه، همه جا و همه کس؛ فراهم بودن امکان تحصیل دانشجویان معلول ، در دانشگاه پیام نور

به گزارش البرز گلستان دانشگاه پیام نور با شعار آموزش برای همه، همه جا و همه کس با ۱۲ مرکز و واحد در سطح استان گلستان مشغول به فعالیت می باشد که با تلاش و مُساعی مسئولین و کارکنان این دانشگاه در راستای تحقق شعار این دانشگاه گام های موثری برداشته شده تا زمینه ی تحصیل علاقمندان به ارتقاء تحصیلی را در دور ترین منطقه استان فراهم آوردند و شعار آموزش در همه جا را تحقق بخشند.

به همین منظور با نظاره به دانش آموختگان و دانشجویان این دانشگاه متوجه حضور همه افراد جامعه با هر شرایط سنی ، وضعیت کاری و جسمی خواهید شد و تحصیل همزمان والدین با فرزندان در کلاس درس و ادامه تحصیل افراد شاغل بدون ضرورت حضور در کلاسهای پیام نور وبرگزاری کلاس و امتحانات مجازی زمینه ی تحصیل آنان را آسانتر نموده است، محاسنی همچون حضور افراد با ویژگیهای سنی ، جسمی ، تحصیلی و.. مختلف نشان از تحقق شعار آموزش برای همه، همه جا و همه کس دانشگاه در سالهای اخیر دارد.

اوقول دُردی کلته متولد۱۳۶۲یکی از این افراد است که  ساکن بندرترکمن با معلولیت جسمی بسیار شدید پس ازگذشت یکسال از اتمام دوره پیش دانشگاهی در سال ۱۳۹۲ در رشته علوم تربیتی گرایش مشاوره دانشگاه پیام نور مرکز بندرترکمن پذیرفته شد .

اوقول دُردی کلته فرزند یک خانواده ی ۱۰ نفره  ، دلایلی همچون تخفیف۹۰% دانشگاه پیام نور برای معلولین و برگزاری کلاسها غیر حضوری و همکاری بالای رئیس مرکز بندرترکمن را از علل انتخاب این دانشگاه برای ادامه تحصیل برشمرد.

وی درادامه خاطر نشان کرد: دکتر ربّانی، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بندرترکمن با توجه به معلولیت من وحمل سخت ویلچر از پله ها از زمان ورود من به این مرکز آموزشی به منظور تسهیل در امر تحصیل من، تمامی کلاسهای مرا در طبقه همکف برنامه ریزی نموده اند تا نیازی به بالا رفتن از پله نباشد.

شایان ذکر است، شدت معلولیت هر گروه بر اساس روش رتبه‌ای ، در چهار سطح؛خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید مشخص می‌گردد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۳۸ ب.ظ

دیدگاه