رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد:حذف ابلاغ کاغذی در محاکم استان

البرز گلستان/در قالب این طرح ، اوراق قضایی مانند اخطاریه ، احضاریه و ابلاغیه به صورت “الکترونیکی” به طرفین پرونده ، ابلاغ می شود .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت :به منظور دریافت الکترونیک اوراق قضایی ،  برای طرفین پرونده ها حساب کاربری قضایی  تعریف می شود و در اختیار آنان قرار می گیرد .

هادی هاشمیان افزود : دفاتر الکترونیک قضایی در گرگان و دادگستری ها در دیگر حوزه های قضایی ، برای طرفین پرونده ها ، حساب کاربری قضایی ایجاد می کنند.

وی با بیان این که با ایجاد  حساب کاربری قضایی ، از این پس ابلاغ کاغذی در محاکم استان حذف می شود گفت : علاوه بر مراجعین به دستگاه قضایی ، همه ی مردم استان نیز می توانند حساب کاربری قضایی برای خود ایجاد کنند .

هاشمیان گفت : پس از ارسال اوراق قضایی ، پیامک نیز در چند مرحله برای طرفین پرونده فرستاده می شود تا از ارسال اوراق قضایی به حساب کاربری خود آگاه شوند و به آن مراجعه کنند.

این مقام ارشد قضایی استان گفت : افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها ، کاهش تجدید وقت پرونده ها به دلیل مشکلات موجود در ابلاغ کاغذی اوراق قضایی و صرفه جویی در وقت و هزینه ها از اهداف راه اندازی این سامانه است.

پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۰ ب.ظ

دیدگاه