فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در مراسم روز خبرنگار: رسانه می تواند در ایجاد توسعه همدلی، نشاط متوازن، متعادل و نظارت اجتماعی نقش بسیار مهمی را برعهده داشته باشد

البرز گلستان/حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، شب گذشته (۱۷ مرداد) در مراسم بزرگداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار گفت: رسانه در ایجاد تقویت، هویت و ترسیم افق جامعه می تواند بسیار موثر واقع شود.

 وی افزود: رسانه می تواند در ایجاد توسعه همدلی، نشاط متوازن، متعادل و نظارت اجتماعی نقش بسیار مهمی را برعهده داشته باشد.

 حجت الاسلام فضیلت با اشاره به پیش نیاز استفاده از ظرفیت های رسانه، اظهارداشت: آموزش مستمر از بدو شروع خدمت جزو اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان قرار گرفت.

 وی  در خصوص نقد رسانه، تصریح کرد: طی سال های اخیر حرکت رسانه رویه و روش خوبی داشته و در حوزه کمیت تا حدودی موفق بوده اما در تعمیق و توسعه رسانه دچار ضعف هستیم.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: بیشتر توجه ما در فعالیت های رسانه ای به دانش رسانه است و توجه کمتری به مهارت رسانه داریم و چون مهارت در حوزه رسانه کم است نقد منجر به تخریب می شود.

 وی افزود: واکاوی و بازشناسی رسانه ها کم است که این موضوع باید تقویت شود، مهارت پرداختن به علت ها در رسانه بسیار کم است به ارتباط به عنوان مهارت خوب سوال کردن کم برخوردار هستیم.

 حجت الاسلام فضیلت با بیان اینکه ما در کشور فاقد خبرگزاری به معنای واقعی هستیم، اظهارداشت: اکنون آنچه را که به عنوان خبرگزاری در حال فعالیت است در حد و اندازه سایت و پایگاه های خبری است.

 وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار جامعه خبری استان گلستان به عضویت صندوق ملی حمایت از خبرنگاران در خواهد آمد که این به عنوان زیر ساخت محسوب می شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۶ ب.ظ

دیدگاه