آغازاوّلّین روز هفته خبرنگار، بایاد خبرنگار شهید منا سید حمیدرضا حسینی، به همت خانه مطبوعات گلستان در زادگاهش

البرزگلستان / با توجه به برون سپاری گرامیداشت روز خبرنگار از سوی اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی گلستان به همت خانه مطبوعات استان و با توجه به اوّلین روز هفته خبرنگار این روز با دیدار از خانواده شهید  سید حمید رضا حسینی خبرنگار اعزامی شبکه خبر به حج که در فاجعه منا به شهادت رسید در زادگاهش روستای دنگلان شهرستان کردکوی برگزار می گردد.

دراین مراسم که از ساعت ۱۰صبح ۱۱ مرداد ۹۵شروع می شود، خبرنگاران خانه مطبوعات ونوریان مشاور استاندار گلستان در امور ایثار گران فضیلت مدیر کل ارشاد اسلامی فاضلی مدیر کل بنیادشهید استان و عبدالحسینی مدیر کل صدا و سیما جمالی فرماندار شهرستان کردکوی  مدیران استانی و شهرستانی جهت ارج نهادن به این خبرنگار شهید  در خانه پدری وی حضور پیدا می کنند و نسبت به مقام شامخ این شهید منا اهدای احترام می گذارند.

زندگینامه مختصر شهید سید حمید رضا حسینی خبرنگار اعزامی شبکه خبر به حج که در فاجعه منا به شهادت رسید.

شهید سید حمیدرضا حسینی فرزند آخر از خانواده سادات حسینی بود که در زمستان سال ۱۳۵۵ دیده به جهان گشود. وی که دانش آموخته دانشکده علوم و ارتباطات اجتماعی بده و در رشته خبرنگاری فارغ‌التحصیل شده بود. شهید حسینی در سال ۱۳۷۸ از ابتدای فعالیت شبکه خبر، همکاری با این شبکه را آغاز کرد. او در طی ۱۶ سال فعالیت حرفه‌ای خبری در حوزه‌های مختلف شهری، شهرداری‌ها، شورای شهر تهران، نیروی انتظامی و نهایتاً در حوزه انرژی و صنعت آب و برق در شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان خبرنگار،‌نقش موثری ایفا کرد. شهید حسینی در کارنامه خود فعالیت‌هایی نظیر دبیر انجمن دانشجویی علوم ارتباطات، سردبیر نشریه صور و تولید بیش از صد‌ها گزارش اثربخش در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی و نیرو تولید نموده که از شبکه خبر پخش شده است. به گفته وزیر نیرو و مدیران ارشاد این وزارتخانه،‌ شهید حسینی در حوزه انرژی با سابقه‌ترین و مؤثرترین خبرنگار جریان ساز در حوزه تخصصی خود محسوب می‌شد که گزارش‌های ایشان همواره دارای بازتاب و بسیار تأثیر‌گذار بود. شهید حسینی متأهل و دارای یک فرزند دختر ۴ ساله به نام مهسیما سادات بود.

همسر شهید حسینی نیز فرزند یکی از شهدای جنگ تحمیلی بوده و مراسم عقد آن‌ها در مکه مکرمه برگزار شده است. حاج سید حمیدرضا حسینی به عنوان خبرنگار اعزامی صدا و سیما جهت پوشش خبری از مناسک حج اعزام شد. اما خواست حضرت رحمان  بر این بود که راوی حادثه‌ها خویش خبرساز شده و پس راه یافتن به حریم دوست و معنا یافتن رد منا راهی دیار باقی شود و به درجه شهادت در حین مأموریت نائل شود.

روایت‌های مستند تصویری و خبر‌های به جا مانده از شهید حسینی که در آرشیو شبکه خبر موجود است. بیانگر سال‌ها تلاش توانسوز و بی‌وقفه ایشان از به تصویر کشیدن روند توسعه، تحولات، چالش‌ها و دستاورد‌های صنعت آب و برق کشور است. گزارش آخر سید حمید رضا حسینی از مناسک حج یکی از تأثیر‌گذارترین مصاحبه‌های پخش شده از صدا و سیما بود. سؤال آخر آن خبرنگار خبره عرصه عشق، چگونگی و شرایط دیدار با حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فدا بود  و خبرنگار عاشق ما راز وصال رخ یار را می‌پرسید. گویی خود فراغ یار را تاب نیاورد و راهی دیار عشق شد. نامش جاودانه و راهش پر رهرو باد.

گزارش آخر سید حمید رضا حسینی از مناسک حج یکی از تاثیرگذارترین مصاحبه‌های پخش‌شده از صدا و سیما بود.

نامش جاودانه و راهش پر رهرو باد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۲ ب.ظ

دیدگاه