دکتر صادقلو استاندارگلستان در نخستین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت یک التزام عقلی و مسئله ضروری در تمام زمان هاست

البرز گلستان/استاندار گلستان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت تنها به دفاع مقدس مربوط نمی شود، اظهار کرد: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت یک التزام عقلی و مسئله ضروری در تمام زمان هاست که در آموزه های اسلامی به شدت بر آن تاکید شده است.

دکتر حسن صادقلو در نخستین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان، تصریح کرد: این شورا با هدف عملیاتی کردن ماده ۶۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثار گران تشکیل شده و می خواهد معنویت ایثار و شهداء را در جامعه مستمر نماید.

وی افزود: از آنجا که ابزار معنوی قدرتمند ترین ابزار در مسیر همراه کردن مردم است و امام خمینی(ره) نیز با همین ابزار و با استفاده از خلوص دل، مردم را با خود همراه ساخت، ما نیز باید معنویت ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه دبیرخانه باید برش استانی را بر اساس سیاست ها و ابلاغیه های بالادستی تهیه نماید، گفت: ترویج معنویت نیازمند هماهنگی های لازم است و همه ظرفیت ها باید در یک مدار حرکتی قرار گیرد.

استاندار گلستان توجه به ظرفیت های پراکنده را مهم دانست و افزود: باید از ظرفیت هایی نظیر دانش آموزان، دانشجویان، پادگان های نظامی، روحانیون و مساجد با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راستای احیای فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

دکتر صادقلو با بیان اهمیت تجلیل از شهدا و خانواده های آنها، یادآور شد: باید در یادواره ها و مراسم تجلیل، بهره وری مناسب و استفاده بهینه را مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به روش های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خاطر نشان کرد: توجه و تکیه بر مراجع، منابع و ملجا سازی می تواند مفید و موثر باشد و هر اندازه این احترامات بیشتر مورد توجه قرار گیرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر صورت می گیرد.

وی ادبیات دولت را در توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در راستای رهنمون های امام راحل(ره) و منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: جامعه ای که فرهنگ شهادت را از دست می دهد دچار ترس می شود و به تبع آن، مرگ آن جامعه را فرا می گیرد.

استاندار گلستان هدف این شورا را نظام بخشی به وظایف قانونی دستگاه ها دانست و یادآور شد: باید در جلسه آتی پیش نویس سیاست گذاری ها بر اساس آموزه های فرهنگ ایثار و شهادت و تصمیمات اتخاذ شده در شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت کشور تهیه شود و مورد بررسی قرار گیرد.

لازم به ذکر است در نخستین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان مباحثی نظیر توجه به همه گیری فرهنگ ایثار و شهادت، ارائه اسناد و مدارک به پژوهشگران، تهیه سند جامع فرهنگ ایثار و شهادت استان، تشکیل متناظر شهرستانی شورا، مشخص شدن وظایف هر یک از دستگاه ها در شورا، توجه به اقدامات تخصصی در کارگروهی مشخص، توجه اقدامات با باور دینی و درونی، توجه به قالب های تبیینی در کنار قالب های تبلیغی و توجه به مباحث هنری در راستای فرهنگ ایثار و شهادت از سوی مدیران حاضر در جلسه مطرح گردید و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است چهار بند ماده ۶۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شامل سیاست گذاری در زمینه احیاء، حفظ، ترویج و نهادینه نمودن فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، ساماندهی و هماهنگی در برنامه های کلان دستگاه ها و نهادهای متولی دولتی و غیردولتی، بکارگیری ظرفیت های جامعه و کشور برای تحقق اهداف شهیدان، جانبازان و ایثارگران، ساماندهی نحوه تجلیل و تقدیر از ایثارگران و استفاده از توان و ظرفیت آنان در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شرح وظایف این ماده قانون جامعه خدمات رسانی به ایثار گران است.

لازم به ذکر است در این جلسه، حکم استاندار گلستان به عنوان رییس شورای فرهنگ ایثار و شهادت که توسط حجت الاسلام شهیدی، معاون رییس جمهوری و دبیر شورای عالی امضاء شده است، به ایشان ابلاغ شد. دبیرخانه این شورا در بنیاد شهید و امور ایثارگران مستقر می باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۴ ب.ظ

دیدگاه