مهندس مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:قطعه اول کمربندی گرگان تا شش ماه آینده بهره برداری می شود

البرز گلستان/مهندس “ابراهیم مبارک قدم” در گفت و گویی خبری اظهارداشت: قطعه یک کمربندی گرگان از ورودی شهر سرخنکلاته شروع و بعد از عبور از این شهر به روستای امیرآباد و در محل تقاطع محور گرگان به آق قلا به اتمام می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: طول این قطعه ۱۵٫۵ کیلومتر است که عملیات اجرایی ۹ کیلومتر آن به طور کامل به اتمام رسیده و ۶۰ درصد از عملیات اجرایی باقی مانده پروژه نیز که شامل ورودی و خروجی شهر سرخنکلاته و اتصال مسیر به بزرگراه سراسری گرگان به مشهد می شود، انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تا شش ماه اول سال ۹۵ این عملیات نیز به اتمام می رسد، گفت: هم اینک عملیات خط کشی و نصب تابلو و علائم ایمنی و گاردریل پروژه از سوی اداره کل راه و شهرسازی گلستان در حال اجراست.

مبارک قدم گفت: برای اجرای قطعه اول کمربندی گرگان تاکنون قریب به ۲۰۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی حوزه کنترل و نظارت بر پروژه های راهسازی استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت پروژه برعهده حوزه کنترل و نظارت بر پروژه های راهسازی استان قرار دارد، اظهارکرد: این پروژه در ابتدا در سه قطعه به طول ۵۸ کیلومتر با کمربندی کردکوی به طور مشترک تعریف شده بود اما به دلیل باقی ماندن طول زیاد مسیر و عبور پروژه از اراضی کشاورزی و زمان برشدن اجرای پروژه، با پیگیری های بعمل آمده مسوولان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی مقرر شد در قالب دو قطعه ادامه یابد.

وی ادامه داد: قطعه دوم پروژه کمربندی گرگان تقریبا به طول ۱۱ کیلومتر است که از انتهای قطعه اول کنار گذر گرگان تا خارج از محدوده غربی شهر گرگان را شامل می شود و هم اکنون مطالعات اولیه آن انجام شده و پس از رفع مباحث مربوط به تملک اراضی محدوده پروژه، در مرحله برگزاری مناقصه قرار می گیرد.

مبارک قدم یادآور شد: مراحل ساخت پروژه کمربندی گرگان- کردکوی از سال ۸۸ با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر وقت راه و ترابری کلنگ زنی شده بود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۳:۰۴ ب.ظ

دیدگاه