فرمانده پلیس راه استان گلستان:خدمات دهی به هموطنان در طرح ترافیکی نوروزی باید در خور شان آنان باشد.

فرمانده پلیس راه استان گلستان با اشاره به اینکه طرح ترافیکی نوروزی بزرگترین رزمایش این نهاد در طول سال است، گفت: خدمات دهی به هموطنان در این طرح باید در خور شان آنان باشد.

البرز گلستان/سرهنگ ” علی عبدی ” در جلسه مشترک طرح ترافیکی نوروز ۹۵ با اداره کل راه و شهرسازی استان، افزود: در اجرای این طرح هرچند که دیگر دستگاهها نیز تلاش می کنند اما نقش پلیس راه و ادارات کل راه و شهرسازی و حمل و نقل و پایانه ها پررنگ تر است.
وی افزود: مدیریت صحیح طرح و انضباط در عبور و مرور و کاهش تصادفات جاده ای به هماهنگی و همکاری یکدیگر نیاز دارد.
سرهنگ عبدی با اشاره به واقف بودن دستگاههای خدمات رسان از جمله راه و شهرسازی و حمل و نقل و پایانه ها به وظایف ذاتی خود، اظهارداشت: انتظار است که مسوولان دستگاههای خدمات رسان استان برابر دستورالعمل های ابلاغی مسوولان کشوری نکاتی را مورد توجه قرار دهند.
به گفته وی، آشکار سازی نقاط حادثه خیز راه ها، خط کشی، لکه گیری و بازدید تابلو ها و علائم منصوبه در راه ها، کنترل و سرکشی از مساجد بین راهی و هماهنگی با مسوولان استان در این زمینه، جمع آوری دستفروشان و ساماندهی پارکینگ های حاشیه راه ها از جمله نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
سرهنگ عبدی، کاهش تصادفات جاده ای را از دغدغه های مسوولان نظام بخصوص مقام معظم رهبری دانست و گفت: لازم است که دستگاههای دخیل در این امر به گونه ای تصمیم گیری و تلاش داشته باشند که شاهد کاهش چشمگیر آن در سال جدید باشیم.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان نیز، هدف اصلی از برگزاری این نشست ها را، ایمن سازی و ارتقای ایمنی جاده ها و کاهش تلفات جانی بیان کرد و گفت: در ایام نوروز عملکرد دستگاههای خدمات رسان زیر ذره بین مسوولان کشوری قرار دارد و ما باید تمام تلاش خود را برای ایمنی سفرهای مردم در حمل و نقل خصوصی و عمومی به انجام رسانیم.
مهندس “مهدی میقانی” افزود: سال گذشته بیش از پنج میلیون تردد از جاده های استان به ثبت رسیده که در نوروز سال ۹۵ در صورت مساعد بودن شرایط جوی انتظار افزایش ۲۰ درصدی آن را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: عوامل زیادی در تصادفات جاده ای دخیل هستند اما حضور پررنگ و موثر پلیس در طول راه ها اثر بازدارنده بسیاری برای ترددکنندگان دارد.
به گفته میقانی، راز موفقیت دستگاههای خدمات رسان تعاملات دوسویه و همه جانبه است و برای ارتقای سطح فعالیت های خود ابتدا باید انتقاد پذیر و شاد بوده تا سفری شاد را برای مسافران به ارمغان آوریم.
در ادامه این نشست، نمایندگان روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها و فرماندهان پاسگاه های پلیس راه استان به بیان انتظاارت خود از یکدیگر پرداخته و در پایان نیز، مدیریت راهداری راه و شهرسازی استان راهکارهایی را برای افزایش تعاملات پلیس راه و راه و شهرسازی ارائه داد./ روابط عمومی راه

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳ ق.ظ

دیدگاه