افتخاری نائب رئیس خانه مطبوعات استان گلستان در مراسم تجلیل از خبرنگاران:یکی از نقشهای مطبوعات در جامعه می تواند به ارمغان آوردن شادی برای مردم وایجاد شور و نشاط باشد

البرز گلستان/عصر روز گذشته دانشکده فنی و حرفه ای امام علی (ع) شهرستان کردکوی به مدیریت دکتر عرفانیان مدیریت این دانشگده در اقدامی پسندیده طی مراسمی از اصحاب رسانه شهرستان کردکوی و خبرنگاران دانشجویی  به پاس زحمات شبانه روزی این قشر زحمتکش جامعه تجلیل بعمل آورد.

محمدصالح افتخاری نائب رئیس خانه مطبوعات استان گلستان، در آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان کردکوی، به عنوان نمایندگان اهالی خبر و اصحاب رسانه به بیان مشکلات موجود در زمینه خبرنگاری اشاره کرد و گفت: مسائل و مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه بسیار فراوان است و بخشی از این مشکلات تلاش مدیران مسئول این عرصه را می‌طلبد.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت خبرنگاران در کشور باید در مسیر خدمت به ملت و در راستای روشنگری و ارتقای آگاهی مردم باشد، افزود: خبرنگاران در انتقاد و نقد خود باید منافع نظام اسلامی را در نظر بگیرند و در راستای تأمین منافع ملی و حل مشکلات جامعه فعالیت کنند.

افتخاری خبرنگاران را حلقه واسط مردم و مسئولان دانست و افزود: خبرنگاران صدای مردم را به مسئولان می رسانند و گزارش عملکرد نظام، مسئولان و خادمان واقعی ملت را به مردم ارائه می دهند و مسئولان نیز باید در برابر خبرنگاران پاسخگو و نقد منصفانه آنها را پذیرا و از عکس العمل های فوری و شتاب زده دوری کنند.

یک خبرنگار باید آزاد باشد

این پیشکسوت عرصه خبر و خبررسانی با اشاره به اینکه خبرنگاری که شجاعت در کلام نداشته باشد به درد خبرنگاری نمی خورد، تصریح کرد: یک خبرنگار باید آزاد باشد و بتواند با شجاعت و درایتی که دارد در مقابل تنشهایی که در جامعه ایجاد می شود تنش زدایی کند.

نائب رئیس خانه مطبوعات استان گلستان با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه بعنوان قشری تأثیرگذار در حضور حداکثری مردم در انتخابات هستند، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در این زمان حساس از طرف رسانه ها را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: نظام ما نظام جمهوری و مبتنی بر آرای مردم است هر چه میزان مشارکت بیشتر باشد سبقه جمهوری بیشتر تجلی پیدا می‌کند و استحکام نظام جمهوری اسلامی بیشتر می‌شود و در مقابل توطئه‌های دشمن خنثی می‌شود.

بیش از ۱۲۴ خبرنگار در گلستان فعال هستند

افتخاری سپس در باره تشکیل هئیت مدیره خانه مطبوعات در استان یادآور شد: خانه مطبوعات با حضور اعضاری هئیت مدیره در سطح استان تشکیل شده که بیش از ۶۰۰ خبرنگار در گلستان در مراحله اولیه اشته است  که بعد از  پالایش  صورت گرفت تعداد خبرنگاران به ۱۲۴ نفر کاهش یافت.

وی در خاتمه ضمن قدردانی از عملکرد اصحاب رسانه، تأثیرگذاری رسانه در شهرستان کردکوی را در سطح بسیار بالایی عنوان و خاطرنشان کرد: مسئولان ادارات و روابط عمومی‌های این شهرستان ارتباط تنگاتنگی با خبرنگاران داشته باشند، چراکه این ارتباط باعث پیشرفت خواهد شد.

مطبوعات می تواند به عنوان قشر تاثیر گذاری در حضور حداکثری نقش بسیار مهمی داشته باشد. مخالفان نظام به فرد و جناح سیاسی و گروهها نگاه نمی کنند بلکه به تعداد شرکت کننده در عرصه انتخابات نگاه می کنند.

یکی از نقشهای مطبوعات در انتخابات و جامعه ایجاد شور و نشاط و شادی را برای مردم به ارمغان بیاورند .

با توجه به فرجام رسیدن برجام ان شالله بتوانیم روزهای خوبی را برای قشر دانشجو و فارغ التحصیلان ترسیم بشود.

نائب رئیس خانه مطبوعات استان در خاتمه ضمن بیان حساسیت ها و مشکلات قشر خبر نگاران استان آنرا بعنوان یکی از پر استرس ترین شغلها نام برد  اظهار کرد: خبرنگاران در مسائل معیشتی ومسکن و منبع در آمد دائم  و بیمه  و امنیت شغلی مشکلاتی دارند

 

 

متن لوح تقدیر بدین شرح است:

من مطبوعات را یک پدیده ضروری، لازم و اجتناب ناپذیر برای جامعه خودمان و هر جامعه ای که بخواهد خوب زندگی کند، می دانم. (مقام معظم رهبری “مدظله العالی” )

با سلام و احترام

بدون تردید رشد و تعالی هر جامعه ای مرهون کسب دانایی و تبدیل آن به توانایی است و مطبوعات نقش عمده ای در این راستا ایفا می نمایند.

نقد و نظارت، اطلاع رسانی صادقانه و طرح آراء و افکار در جامعه سه وظیفه بارز اهل رسانه محسوب می گردد.

از نشانه های یک ملت آزاد و به روز وجود مطبوعات آزاد با قلم و بیان سنجیده و البته با حفظ ارزش ها و حقایق دیگری که با آزادی مطبوعات و قلم، نباید پامال شود.

در این میان خبرنگاران! نقش بسزایی در حق بینی حق نویسی داشته و با گام نهادن در وادی آگاهی و نیک اندیشی، بی باکانه سلاح قلم به دست گرفته و در کنار مستندات، واقعیات جامعه را ثبت و ضبط نموده تا جایی که شهیدان گرانقدری چون محمود صارمی، مرتضی آوینی و… را نیز تقدیم این مرز و بوم می نمایند.

اینجانب بر خود فرض می دانم از تلاش ها و تعاملات جنابعالی در انتقال اخبار و رویدادهای علمی، ورزشی، عمرانی، اجتماعی و… تنها مرکز آموزش عالی دولتی غرب استان گلستان تقدیر و تشکر نمایم.

امید است در ظل عنایات امام زمان (عج) م منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حفظ و تقویت ارزش ها و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشا و پرتوان باشید.

غلامرضا عرفانیان

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای پسران کردکوی – امام علی (ع)

20160209_161915

20160209_161054

20160209_163602

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۹:۲۷ ب.ظ

دیدگاه