آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان:انقلاب اسلامی با حضور امام خمینی (ره) حاکمیت را از کشورهای مستکبر گرفت

البرز گلستان/آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان ، در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان، دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی را رویداد مهمی عنوان کرد و گفت: با انقلاب اسلامی تحولی اساسی در کشور رخ داد زیرا شرایط پیش از انقلاب بسیار خاص بود و کشور ما در آن سال ها مانند توپی بین کشورهای مختلف دست به دست می شد.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که حاکمیت به ظاهر در اختیار سلطنت بود اما در باطن کشورهای دیگر ما را مدیریت می کردند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با حضور امام خمینی (ره) حاکمیت را از کشورهای مستکبر گرفت و به ملت بازگرداند. به همین دلیل پس از انقلاب مشکلات فراوانی را برای ما ایجاد کردند زیرا لقمه چرب و نرم را از دست داده بودند.

امروز مدیریت، تدبیر و دوراندیشی ها است که کشور را می سازد

امام جمعه گرگان اضافه کرد: اکنون که زیر سلطه دیگران نیستیم، خود باید کشور را به درستی مدیریت کنیم و هر چه در کشور ضعف یا قوت وجود دارد از مدیریت دولت مردان است. امروز مدیریت، تدبیر و دوراندیشی ها است که کشور را می سازد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری برجام را نماد قدرت کشور دانست و اظهار کرد: نماینده کشور ما مقابل ۶ کشور قدرتمند جهان می نشیند و با آن ها مذاکره می کند و این یعنی ما در جزو کشورهای قدرتمند جهان هستیم. در این موضوع هم ما به خواسته خود که رفع تحریم ها بود رسیدیم.

وی اضافه کرد: غربی ها بخصوص آمریکا به دروغ می گفتند که ما می خواهیم بمب اتم بسازیم. حتی مقام معظم رهبری در فتوایی اعلام کردند که بمب اتم حرام است. آن ها در مساله برجام چیزی بدست نیاوردند جز این که ثابت شد ادعای آن ها دروغ بوده ولی ما موفق شدیم تحریم ها را برداریم.

نورمفیدی با اشاره به نقش مردم در برهه‎های مختلف انقلاب اسلامی گفت: مردم در این انقلاب، رئیس‎جمهور و نمایندگان مجلس را خودشان انتخاب می‎کنند؛ حتی رهبری را مردم به وسیله مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‎کنند که این موضوع ساده‎ای نیست.

وی با اشاره به اینکه کارهای زیادی در طول انقلاب اسلامی برای کشور و استان گلستان صورت گرفته است، اظهار کرد: استان گلستان قبل از انقلاب ۶۰۰ دانشجو داشت، اما اکنون بیش از ۹۰ هزار دانشجو در رشته‎های مختلف و شهرهای استان گلستان مشغول به تحصیل هستند.

افزایش دانشگاه و دانشجو نشانه پیشرفت است

امام جمعه شهرستان گرگان تأسیس دانشگاه‎های مختلف در استان را نشانه پیشرفت دانست و افزود: قبل از انقلاب حدود سه دانشگاه در استان وجود داشت اما اکنون بیش از ۷۰ دانشگاه دولتی، آزاد، پیام‎نور و غیرانتفاعی در استان وجود دارد که نشانه پیشرفت استان است.

نورمفیدی با اشاره به اینکه مشکلات در کشور و استان گلستان را نباید نادیده گرفت، گفت: اکنون در شرایط پسابرجام هستیم مذاکرات به نتیجه رسیده باید از این موقعیت حداکثر استفاده را داشته باشیم صرف سرمایه‎گذاری کافی نیست، ایران باید در مسیر سرمایه‎گذاری خارجی به پیشرفت برسد.

وی، وحدت را رمز پیشرفت و تعالی برشمرد و عنوان کرد: اگر وحدت نبود انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‎رسید اختلافات و دعواهای سیاسی مشکلات را حل نمی‎کند ما مجلسی می‎خواهیم که فقط کار بخواهد، مجلسی که مشکلات اساسی کشور را احصاء کند، بداند درد مشکلات اقتصادی کجاست، اگر اینها ریشه‎یابی نشود مشکلات حل نمی‎شود.

امام جمعه شهرستان گرگان با تأکید بر اینکه مسئولان در شرایط پسابرجام برای توسعه و پیشرفت استان تلاش کنند، گفت: گلستان در زمینه جهانگردی، گردشگری، صنعت، کشاورزی باید تلاش کند بخش کشاورزی با این وضعیت شرایط خوبی ندارد.

نورمفیدی از کاندیداها خواست تا رعایت موازین اخلاقی را داشته باشند و گفت: کاندیداها باید نسبت به معرفی خود بپردازند و احترام به یکدیگر داشته باشند.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲۵ ب.ظ

دیدگاه