نماینده ولی فقیه در استان گلستان: پیام مردم گلستان به دنیا وحدت و برادری مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، گفت: پیام مردم گلستان به دنیا وحدت و برادری مسلمانان است.
البرز گلستان /به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، مراسم اهداء دو هزار سند   املاک علوی، عصر چهارشنبه با حضور آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، محمد سعیدی کیا، رئیس بنیاد مستضعفان و مسئولان استانی و شهرستان در شهر فراغی شهرستان کلاله برگزار شد.
آیت الله نورمفیدی در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از حضور پر شور شهروندان شیعه و سنی در این مراسم، وحدت و برادری بین مسلمانان را پیام مردم گلستان به دنیا عنوان کرد و گفت: همه دنیا باید ببینند که برادران مسلمانان در کنار هم می نشینند، به هم احترام می گذارند و همدیگر را می پذیرند.
وی ضمن یادآوری تلاش دشمنان برای برهم زدن وحدت مسلمانان در اوایل انقلاب و همچنین سال های اخیر، اظهار کرد: هوشیاری و بیداری مردم گلستان مانع برهم زدن تفرقه شد.
نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری، با تاکید بر این که دنیا باید برادری و وحدت را از مردم گلستان یاد بگیرد، افزود: شیعه و سنی در کنار هم هستند و هر کدام بر مبنا و روش خود عمل می کنند.
وی در ادامه به شرح حدیثی از رسول اکرم (ص) پرداخت و گفت: پیامبر (ص) می فرمایند امت من با دو رعایت دو شرط می توانند با خیر و خوبی در کنار هم زندگی کنند و آن دو شرط دوست داشتن یکدیگر و ابراز کردن دوستی است.
امام جمعه گرگان هدیه دادن را یکی از راه های ابراز دوستی عنوان کرد و گفت: امروز از بنیاد مستضعفان آمده اند تا هدیه ای از سوی نظام تقدیم مردم منطقه شود و این هدایا اسناد املاک منطقه است که در اختیار صاحبان آن ها قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به برخی مشکلات در اسناد زمین های کشاورزی، وعده داد که این اسناد نیز در سال آینده تقدیم مردم شود.
آیت الله نورمفیدی یکی از مشکلات جدی منطقه را محرومیت دانست و از بنیاد مستضعفان خواست تا از توانایی و منابع خود برای ایجاد مراکز تولیدی که به رفع محرومیت مردم کمک می کند استفاده کند.
رئیس بنیاد مستضعفان هم در این نشست در سخنانی کوتاه، با بیان این که روحیه وحدت از ابتدای انقلاب در منطقه گلستان وجود داشت، گلستان را تابلوی وحدت اسلامی در کشور معرفی کرد.
محمد سعیدی کیا از اهداء دو هزار سند املاک به مردم منطقه فراغی خبرداد و بیان کرد: پیش بینی ما در سال جاری تقدیم هشت هزار سند بود ولی تا کنون حدود ۹هزار سند تقدیم مردم گلستان شده است.
وی همچنین وعده داد در سال آینده حدود ۱۰ هزار سند اهداء شود.
حاج آخوند صفری، امام جمعه فراغی هم در این مراسم سخنرانی داشت. وی در تعبیری زیبا، وحدت را تپش هماهنگ قلب ها و عامل سربلندی جهان اسلام بیان کرد و گفت: تفرقه خواسته شیطان و مسیری جهنمی است.
وی افزود: امید است در روزگاری که دشمنان اسلام بذر تفرقه می کارند، با الهام و پیروی از سخنان رسول اکرم (ص) پرچم وحدت در جهان اسلام برافراشته شود.
وی ضمن آرزوی سربلندی و سرافرازی برای جمهوری اسلامی ایران، به تشریح برخی خواسته های مردم منطقه پرداخت.
حاج آخوند صفری، نبود زیرساخت ها را از مشکلات این منطقه عنوان کرد و گفت: از مسئولان و دولت مردان میخواهیم که توجه بیشتری داشته باشند زیرا بزرگترین مشکل ما بیکاری است.
در این مراسم که جمع کثیری از اهالی سنت و شیعه حضور داشتند، تعدادی از اسناد به صورت نمادین توسط مسئولان حاضر در جلسه به مردم منطقه اهداء شد.
هنگام خروج آیت الله نورمفیدی از این نشست، بسیاری از اهل سنت به دیدار ایشان رفتند و ضمن ابراز علاقه خود، از تلاش های نماینده ولی فقیه در استان برای ایجاد وحدت و توجه مسئولان به مناطق محروم تشکر کردند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۵:۳۸ ق.ظ

دیدگاه