مهندس قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی گلستان در دیداربامعاون سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشورخواستار افزایش اعتبارات آتش سوزیها شد

البرز گلستان /با حضور آقای مهندس انگورج معاون  سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور، مدیر کل ، معاونین ، روسای ادارات ستادی اداره کل و تعدادی از روسای  ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستانها ، جلسه شوری برنامه ریزی این اداره کل برگزار شد .

در این جلسه  مدیرکل ، معاونین فنی و آبخیزداری  و سه تن از روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستانها به نمایندگی از جانب سایر روسای ادارات منابع طبیعی شهرستانها سخنان خود را در خصوص معرفی و عملکرد حوزه کاری ، نقاط قوت و ضعف، مسائل و مشکلات موجود و درخواستهای سازمانی خود را ارائه نمودند.

  در این جلسه مهندس قزل سفلو مدیر کل منابع طبیعی گلستان اظهارداشت: در سال گذشته مجموعاً ۲۲۰۰هکتار جنگلکاری ، ۲۶۰۰هکتار بوته کاری،بذرپاشی و کپه کاری داشتیم

وی ادامه داد:اگرچه اعتبارات در سال گذشته و سال جاری را مطلوب می باشد ولی تخصیص  ناکافی و  امیدواریم تخصیص هم بموقع و به جامحقق شود

مدیر کل منابع طبیعی گلستان همچنین اعلام نمود: جا دارد تناسب اعتبارات سازمانی شکل بهتری بخود بگیرد چرا که به عنوان نمونه در بحث اعتبارات حفاظت مشگل داریم در صورتی که در بحث گیاه پزشکی رشد چندبرابری داریم که تناسب به جا و صحیحی نیست .

مهندس قزلسفلو در ادامه از مشکلات حفاظتی و لزوم خط و ربط دهی شیوه های مبارزه با آفات و بیماریها توسط سازمان به استانها و انتقال تجربیات به هم با توجه به گسترش آفات و بیماریها طی سالهای گذشته را عنوان نمودند.

مدیر کل منابع طبیعی گلستان در خاتمه با توجه به حساسیت مردم نسبت به کار منابع طبیعی خواستار توجه بیشتر سازمان به ادارات کل خصوصاً ادارات شمال کشور خواستار افزایش اعتبارات آتش سوزیها شدو بیان داشت: معتقدم فشار اصلی کار بر دوش کارکنان منابع طبیعی میباشد و میبایست اعتبار کافی جهت بکارگیری مطلوب نیروها و ادوات را فراهم نماییم.

  سپس مهندس انگورج معاون جنگل سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور  ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان و تقدیر از زحمات آنان اظهار داشت: سازمان ما سازمانی مردمی است و ما هیچگاه مانعی بین منابع طبیعی و مردم ایجاد نکرده ایم ، میبایست بین خودمان و مردم همدلی و همزبانی بیشتر نیز ایجاد کنیم، امروزه بخشی از عدم توفیق طرح های جنگلداری عدم ارتباط بین مدیریت خود و مردم است مسئله مهمی که موجب فاصله گرفتن و تفکر اشتباه مردم نسبت به این طرح ها شده وگرنه ما بیش از پنجاه سال است که مدیریت علمی عملی را در جنگلها به راه انداخته ایم ، هم از جنبه علمی و هم از جنبه اقتصادی موفق بودیم اما نتوانستیم بین مدیریت خود و مردم اجتماع محور باشیم ،این جنبه باید تقویت شود و فراموش نکنیم که در مدیریت پایدار سه اصل اکولوژیک، اجتماعی و اقتصادی هر سه مهم و ضروری هستند.

ایشان در ادامه به تاکید ریاست سازمان بر انسجام سازمانی و مدیریت یکپارچه اشاره داشت کهمیبایست جهت افزایش بهره وری به آن برسیم .

مهندس انگورج در ادامه گفت : اولویتهای هزینه ای میبایست در راستای اهداف سازمانی باشد، اولویت کار ما حفاظت و حمایت است، همه در قبال جنگل مسئولیم، در اینخصوص معاضدت وهمکاری بسیارمهم است، برنامه گرا باشیم شرایط بهتری خواهیم داشت، شکر خدا امنیت درکشور برقرار است از پتانسیل دریا و جنگل در جهت گردشگری باید استفاده کنیم ، ما در موضع انفعال نیستیم بلکه در موضع اقتدار هستیم که میتوانیم جلوی این همه افرادی که طمع ورزی به منابع طبیعی میکنند میایستیم و آن را حفظ کرده ایم ،پس این را نشان بدهیم ، با آموزش و ترویج صحیح این را تبلیغ کنیم. معاون جنگل سازمان جنگلها در ادامه ابراز داشت: جنگلداری در حالت انتقال است ،داریم از تک محصولی به سوی چند محصولی پیش میرویم ، ۱۹۴۰۰۰هکتار طرح  جنگلداری در این استان را باید با ارائه طرح و برون سپاری مدیریت اجرایی طرح، تبدیل به۴۵۲۰۰۰هکتار نماییم. مشارکت جاده ای دوطرفه است ، باید اصطکاک این جاده را تبدیل به مشارکت کنیم ، به توسعه مدیریت همه جانبه فکر کنیم ، با تولید اطلاعات درست تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم ، واقعیات     طرح های جنگلداری را برای مردم بازگو کنیم.

  مهندس انگورج در پایان ضمن بیان نقاط قوت سازمان از جمله قدرت تولید نقشه که رتبه سوم را پس از سازمان جغرافیای ارتش و سازمان نقشه برداری دارد از همکاران با تجربه و قدیمی خواستند دانش جنگلبانی خودرا چه بصورت عملی و چه بصورت مکتوب ، با نگارش خاطرات به همکاران جوان انتقال دهند

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۷:۲۷ ب.ظ

دیدگاه