مهندس قوانلو رئیس صنعت، معدن وتجارت استان گلستان:صاحبان کارت بازرگانی از هر گونه واگذاری حق استفاده از مزایای کارت به غیرخودداری کنند.

البرز گلستان/مهندس قوانلو رئیس صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: نظر به گزارش های دریافت شده از دستگاه های اجرایی در مورد واگذاری کارت های بازرگانی به غیر، با توجه به ضرورت رعایت قوانین و مقررات مربوط به استفاده از کارت بازرگانی حسب تبصره ۴ ذیل بند ۴ ماده ۱۰ آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای استفاده از مزایای کارت بازرگانی را ندارند.
وی با اشاره به اینکه کارت بازرگانی، مجوز فعالیت تجارت خارجی محسوب می شودو قانونگذار برای دارندگان آن حقوق و وظایفی را قائل و باید شخصا از آن استفاده شود، افزود: واگذاری اختیارات یا استفاده از منافع آن به هر صورت بر خلاف ماده ۲قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری و قابل تعقیب کیفری خواهد بود.
قوانلو خطاب به فعالان حوزه تجارت، تجار و بازرگانان، تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل در استان، اضافه کرد که به استناد بند ۶ ذیل آئین نامه اجرای قانون مقررات صادرات و واردات، در صورتی که پس از صدور کارت، برای وزارت صنعت ، معدن و تجارت مشخص شود که دارنده فاقد یک یا چند شرط از شرایط دریافت کارت می باشد، یا پس از صدور فاقد شرط مذکور گردد، ضمن ابطال کارت برخورد قانونی با صاحب کارت و صاحب کالا صورت خواهد گرفت.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اضافه کرد: ضروری است صاحبان کارت از هر گونه واگذاری حق استفاده از مزایای کارت به غیر و متقاضیان واردات کالا در ابعاد تجاری یا غیر تجاری ضمن رجوع به قانون مقررات صادرات و واردات و آئین نامه های مربوطه از رجوع به سایر به منظور استفاده از اختیارات صاحب کارت بازرگانی در تامین کالای مورد نیازخودداری کنند.
در استان گلستان بیش از ۸۰۰ تاجر دارای کارت بازرگانی در امر صادرات کالا فعالیت دارند.
استان گلستان با وسعت افزون بر ۲۱ هزار کیلومتر مربع واقع در شمال کشور از شمال با جمهوری ترکمنستان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از جنوب با استان سمنان هم مرز است.
گلستان حدود ۳۴۸ کیلومتر مرز مشترک اعم از خشکی و آبی با جمهوری ترکمنستان دارد.
مبادی صادراتی استان شامل گمرک اینچه برون، گمرک بندرترکمن، پایانه صادراتی گرگان و پایانه صادراتی گنبدکاووس است.
گمرک اینچه برون به عنوان تنها مرز زمینی استان گلستان با ترکمنستان در ۸۰ کیلومتری شمال شهر گنبدکاووس واقع می باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۹:۵۳ ب.ظ

دیدگاه