اولین مجمع خیرین سلامت گلستان در بندرگز با محوریت حضور مشاورین جوان در خیرین سلامت برگزار گردید

به گزارش خبرنگار البرز گلستان اولین جلسه مجمع خیرین سلامت استان گلستان باحضور خیرین و مشاورین جوان مجمع خیرین سلامت در شهرستان بندر گزبرگزار گردید.

این همایش که با حضور حاج آقا لیوانی رئیس مجمع خیرین سلامت گلستان و علی بزرگمهر مدیر عامل و دکتر امین روان عضو هئیت مدیره مجمع استان میرزائی فرماندار دکتر صابری رئیس شبکه بهداشت و در مان شهرستان بندرگز کریم خاکی مشاور عالی فرماندار بندر گزوشهردار ان و بخشداران منطقه و جمعی از مدیران اداره شهرستان و منطقه و عده ای از جوانان و جمعی از خیرین سلامت شهرهای اطراف در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان بندر گز برگزار گردید.

در ابتدا این همایش دکتر صابری ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین مجمع خیرین را از جمله نهادهای نام برد که می توانند در کنار دولت تاثیر گذار باشد.

وی ضمن بیان این جمله که مهمترین بر نامه دولت تدبیر و امید طرح تحول سلامت در کشور بوده و دانشگاه گلستان نیز این طرح را شروع کرده و انصافا برنامه های موفقی داشته است و جزء سه استان برتر می باشیم.

دکتر صابری سپس افزود : قبلا هم مردم و هم پزشکان و هم ادارات ناراضی بودند ولی با اجرای این طرح هر سه طیف راضی هستند وی ادامه داد: مجمع خیرین سلامت شهرستان از سال ۹۱در سطح شهرستان استارت خورده و حقیقتا کارهای خوب و مثبتی در این شهر انجام داده اند و انشاالله بتوانیم با برگزاری جلسات منظم از توانمندی خیرین سلامت استفاده شود .

رئیس شبکه بهداشت درمان شهرستان بندر گز در باره نقش جوانان در مجمع خیرین سلامت و اینکه شهرستان بندرگز به عنوان پایلوت اینکار انتخاب شده است ابراز خرسندی نموده است با توجه به اینکه جوانان ایرانی دارای درک و فهم و شعور بالای می باشند و تعصب و غیر تمندی از خصایص ویژه جوانان ایرانی می باشد و با توجه به توصییه های مهم دین مبین اسلامی در باره تعاون و همکاری حضور جوانان می تواند در کنار این مجمع به عنوان مشاوران جوان مجمع خیرین سلامت حائز اهمیت بسیار باشد و این جوانان می توانند ادامه دهنده راه خیری بزرگان این راه باشند واز این به بعد تعداد۳ تا۵ نفر از جوانان بعنوان مشاوران جوان خیرین سلامت در جلسات مجمع حضور پیدا خواهند نمود.

سخنران بعدی این جلسه حاج آقا لیوانی رئیس مجمع خیرین سلامت استان گلستان بوده است وی ابتدا ضمن بیان آیه شریفه تعاونوا علی البر و التقوی از زحمات دکتر صابری به خاطر ترتیب این جلسه خوب تشکر نمود.وی سپس افزود : انتظار ما از مردم این است که چه در داخل کشور و چه در خارج کشور کسانی که وضع مالی آنان خوب میباشد دست دانشگاه را بگیرند,و دانشگاه دست نیاز بسوی آنان دراز می کند.

حجت الاسلام والمسلمین در ادامه تصریح کرد کار های خیر و عام المنفعه باقیات صالحات برای افراد خواهد بود و بهترین کارهای خیر ، کارهای پایدار و ماندگار است

رئیس مجمع خیرین سلامت گلستان در ادامه  افزود : فعلا رضایتمندی مردم در زمینه بهداشت و درمان خوب است و هزینه پرداخت در مان کم شده است و داروهای مورد نیاز فروان شده است.

وی سپس ادامه د اد: سلامت پایه و اساس همه چیز است و از نان شب نیز واجب تر است و ضروری وی در ادامه بیان نمود : تجهیز مراکز بهداشتی درمانی به تجهیزات پزشکی پیشرفته و وجود متخصصین ماهر ، اطمینان و اعتماد شهروندان را به دنبال داشته و امید به بهبود را در بیماران تقویت خواهد کرد .

وی در خاتمه بیان نمود توسط خیرین وجه خریددو دستگاه آمبولانس به مبلغ هر دستگاه ۱۰۳میلیون تومان پرداخت شده است که باید از خارج خریداری شود .و آ نچه در توان دانشگاه می باشد حاضر است برای تمامی استان گلستان امکانات در اختیار بگذارد. و انشاالله با حضور جوانان و پررنگ آنان در مجمع خیرین سلامت شاهد تغییر و دگرگونی ورشد در این مجمع باشیم .

سپس میزائی فرماندار شهرستان بندرگز به جایگاه سخنرانی رفتندوی ابتدا در باره کارهای خیر اشاره نمودند : عزیزانی که در این مجمع قرار دارند کار خیر را در هر زمینه ای می توانند داشته باشند عرصه خدمتگذاری زیاد است ولی درجه بندی دارد.و مهمترین کارها کار ماندگار و پایدار است و دولت در حد توان و اعتبار خود فعالیت می کند

وی در خاتمه بیان نمود : در باره کارهای مجمع خیرین سلامت در صورت نیاز به هماهنگی و حتی رفع موانع قانونی آماده ایم

سخنران پایانی این جلسه نماینده جوانان مجمع خیرین سلامت بوده است وی ضمن تشکر از مسئولین مجمع خیرین سلامت استان و شهرستان از خیرین سلامت به عنوان کسانی وجودشان باعث قوت قلب هزاران هزار فرد در جامعه می شود و عبارتی بازوی توانمند سلامت مردم هستند .نماینده جوانان در مجمع خیرین سلامت ادامه داد: اگر دوران کودکی را دوران عاطفه هادو دوران نوجوانی و جوانی دوران بحران و شکل گرفتن شخصیت و دوران سالمندی را دوران تجربه و انتقال آن به نسل جدیدتعریف کنیم ناخودآگاه متوجه فرصت برای استفاده از جوانان در این حوزه می شویم انشاالله که بشود ازاین ظرفیت اجتماعی در شناسائی و شکل گیری مباحث سلامت بهره مند شد . و ما جوانان خوشحالیم که که در این دوران این کار خیر و نیک یعنی حضور درمجمع خیررین سلامت را تجربه می کنیم
dsc04700
dsc04728

dsc04776

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴۵ ب.ظ

دیدگاه