استاندار گلستان : توجه به جوانان کلید گشایش آینده ماست و حکم تمام منطق مدیریتی ما توجه به جوانان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان؛ دکتر حسن صادقلو در نشست اعضای کارگروه و فعالان فرهنگی، ورزشی ، اجتماعی حوزه مشاور جوان گفت: توجه استانداری به جوانان تا به اندازه است که از ۵۰ درصد شهرداران استان و ۸۵ درصد دهیاران استان را جوانان تشکیل می دهند.استاندار گلستان اظهار کرد: توجه به جوانان کلید گشایش آینده ماست و حکم تمام منطق مدیریتی ما توجه به جوانان است.

وی با اشاره به حساسیت مباحثی همچون اشتغال جوانان، تصریح کرد: از ابتدای حضور خود در استان پیگیر اشتغال ICT و مشاغل دانش بنیان بودیم و امروز خوشبختانه ۲۲۰۲ نفر از مجموع ۵۰۰۰ ثبت نام کننده ی اولیه موفق به گذراندن ۴ دوره ی مختلف شدند و گواهی نامه ی حرفه ای دریافت کردند.

وی افزود: این آموزش در راستای مجازی شدن استان انجام شده و فرهنگ کار به کارجو و کارپذیر تغییر یافته و این ظرفیت نه تنها در جهت اشتغال دانش بنیان استان، که در سطح کشور قابل انتقال و پیگیری است.

استاندار گلستان در این دیدار اظهار امیدواری کرد که هر سه ماه یا شش ماه این دیدار تکرار شود و برای نشست بعدی دو سوال را مطرح و از جوانان خواست با پاسخ به این دو سوال مجموعه ی مدیریت استان را یاری کنند.

وی از جوانان حاضر پرسید: از نظر شما محور توسعه استان چه باید باشد؟ و همچنین راهکار رفع بیکاری جوانان استان چیست؟

دکتر صادقلو همچنین با اشاره به اهمیت روستاها در توسعه ی استان گلستان گفت: دانش روستایی، دانش بومی و دانش قومی ارزش هایی است که با توجه به آن می توانیم درآمد پایدار در روستاها ایجاد کنیم و ایجاد درآمد پایدار به معنای ضمانت پایداری روستاهاست.

وی با بیان اینکه در ماه محرم هستیم و تنها چند روز از واقعه ی عاشورا گذشته است، اظهار کرد: ۲۳ جوان در عاشورا نقش آفرینی کردند و بیش از آنکه نقشی رزمی داشته باشند عهده دار نقشی فرهنگی بوده اند.

همچنین در ابتدای این نشست، مشاور جوان استاندار با اشاره به اینکه قریب به ۴۰ درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می دهند، گفت: توجه به مشکلات، مطالبات و توانمندی های گوناگون این جوانان وظیفه ای است که بر عهده ی همه ی دستگاهها و مسئولین است.

علی نصیبی با بیان اینکه گلستان یکی از ۱۵ استان کشور است که مشاور جوان در آن فعال است، گفت: ما در راستای فعالیت های مشاور جوان شورای مشورتی جوانان استان را تشکیل دادیم و در عین حال جوانان را در سه کار گروه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و توسعه و اشتغال فعال کردیم.

وی همچنین به فعال شدن مشاور جوان در سطح فرمانداری ها و ادارات اشاره کرد و افزود: مشاور جوان ۱۲ فرمانداری و ۵۳ اداره کل در سطح استان انتخاب شدند و ما امیدواریم تا پایان سال مشاوران جوان شهرداری ها و موسسات آموزش عالی استان را نیز فعال کنیم.

در ادامه این مراسم چند تن از جوانان برجسته به ایراد نقطه نظرات خود پرداختند.

مهدی یزدی بالاجاده، کارشناس ارشد مدیریت دولتی و دبیر هیئت تنیس استان با بیان سیر تغییر و تحول معماری روستایی و اثرات آن بر اقتصاد و صنعت گردشگری استان گفت: روستاها جذابیت های منحصربفردی همچون آب و هوا، شیوه ی زندگی، آداب و رسوم، آثار تاریخی و پوشاک دارند و توسعه فرهنگ گردشگری و احیای صنایع دستی روستاها می تواند زمینه درآمد و رونق اقتصادی آنها را فراهم آورد.

وی افزود: توسعه ی روستا متاسفانه به معنای شهری شدن و با تغییر محیط زندگی و خانه همراه شد، در حالیکه می توان از وسایل مدرن و سازگار با طبیعت استفاده کرد و روستا در عین نو بودن، روستا باشد.

سیده بهناز حسینی نقوی، کارشناس ارشد مدیریت ورزش و نایب رئیس هیئت فوتبال استان، با اشاره به اهمیت ورزش تصریح کرد: ظرفیت ورزشی استان گلستان بسیار بالاست و هر یک از شهرستان های استان به نوعی قطب ورزشی محسوب می شوند اما با توجه به صنعتی نبودن استان، تیم ها با مشکلات اسپانسرینگ مواجه اند.

وی گفت: ما از مسئولین استانی می خواهیم از دستگاههایی که امکان تیم داری و پشتیبانی از تیم های ورزشی را دارند بخواهند همکاری لازم را صورت دهند و ورزش استان را یاری کنند.

محمد مهدی صفایی، کارشناس ارشد علوم ارتباطات و جوان ترین مدیر سینمایی کشور اظهار کرد: استان گلستان روزگاری مهد تئاتر بوده و بسیاری از بزرگان تئاتر ایران در این استان رفت و آمد کردند و آموزش دادند و البته امروز نیز توانمندی ها و استعدادهای چشمگیری در استان وجود دارد اما متاسفانه سرانه ی فرهنگی استان بسیار پایین است و ما شاهد آنیم که گروه های فرهنگی هنری برای اعزام به خارج از استان با مشکلات اولیه ی مالی مواجه هستند.

وی افزود: مدیریت عالی استان باید از ظرفیت حداقلی همه ی دستگاهها به نفع فرهنگ و هنر بهره برداری کند، چرا که وضعیت حوزه ی فرهنگ و هنر در استان به شدت نگران کننده است.

داود آورند، فوق لیسانس علوم سیاسی و نایب رئیس شورای شهرستان گنبد کاووس که صحبت هایش را با شعری از مختومقلی آغاز کرد، گفت: فرهنگ هر قومی برگرفته از باورهای گذشته و حال آن قوم است و مردم ترکمن صحرا مردمی پای بند به سنت های خود هستند و یکی از زیباترین سنت های این قوم موسیقی ترکمن است.

وی همچنین با بیان اینکه صنعت اسب داری نیازی به توجهی ویژه دارد گفت: اسب حیوانی محترم در بین مسلمانان و ایرانیان باستان بوده است و جا دارد مدیران حمایت های لازم را از این صنعت در قالب بیمه ی سوارکاران و ایجاد بستر مناسب جهت صادرات اسب و … انجام دهند.

استاندار گلستان : توجه به جوانان کلید گشایش آینده ماست

تینا باقری، کارشناس ارشد روانشناسی و مدرس دانشگاه گفت: یکی از مشکلات جوانان اعتیاد است و البته اعتیاد تنها شامل مواد مخدر نمی شود بلکه توجه بیش از حد به موضوعاتی همچون تلفن همراه نیز به معنای اعتیاد است.

وی با بیان اینکه امروزه اعتیاد را به شکل یک بیماری نگاه می کنند،افزود: مهمترین دلیل گرایش به اعتیاد از بین بردن اضطراب و افسردگی است و امیدواریم مسئولین امر توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

رضا شاه حسینی، کارشناس طراحی صنعتی و عضو هیئت مدیره ی انجمن معلولین جسمی حرکتی همت با بیان اینکه تمام مشکلات یک فرد عادی اعم از کار، معیشت، اشتغال و زندگی را یک فرد معلول نیز دارد گفت: قانون جامع حمایت از معلولین در سال ۸۳ به تصویب رسید اما تا به امروز بین آنچه اجرایی شده و آنچه به تصویب رسیده فاصله ی زیادی وجود دارد.

وی افزود: توجه به طراحی ساختمان های دولتی و مناسب سازی آن برای معلولین، اشتغال معلولین در دستگاههای دولتی، اسکان معلولین در منازل استیجاری، کارآفرینی معلولین و توانمند سازی نخبگان معلول از جمله مسائلی است که باید مسئولان به آن توجه داشته باشند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست استاندار گلستان اعلام کرد به ۵ نفر از کسانی که بهترین پاسخ را به سوالات مطرح شده ارائه دهند هدایایی تقدیم می شود.

1416201566__dsc9166

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰ ب.ظ

دیدگاه