مدیر کل بهزیستی گلستان در نشست کارگروه اجتماعی خبر داد : توجه به بحث آسیب های اجتماعی، از نگاه تک محوری به نگاه کلی نگری

به گزارش سرویس  خبر پایگاه اطلاع رسانی البرز گلستان چهارمین کارگروه اجتماعی استان گلستان با حضور طهماسبی معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و نذیری مدیر کل امور اجتماعی و رحمانی مدیر کل بهریستی و عباسی مدیر کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی و خانم غفاری مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در سالن اجتماعات استانداری برگزار گردید .

رحمانی در ابتدا اعلام کرد: مسئله اسیب های اجتماعی مسئله کلی است و بهزیستی و استانداری به تنهایی نمی توانند کار بکنند  کار گروهها باید جمعی کار کنند و باید یک مطالبه گر باشند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آسیب های اجتماعی، از نگاه تک محوری به نگاه کل نگری باید وجود داشته باشد و همه دستگاه های عضو کارگروه باید با نگاه جمعی و رویکرد مطالبه گری  و مشارکت‎جویی منجر به سلامت اجتماعی شوندد.وبه بررسی و حل مشکلات بپردازند.

رحمانی ادامه داد: تنها نباید به سلامت روحی و روانی افراد توجه کنیم بلکه به سلامت جسمانی نیز اهمیت دهیم و برای آن برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فقر در گلستان بیداد می کند گفت: نیاز است تا با مهندسی جدید برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی حرکت کنیم.

رقیه رحمانی با بیان اینکه در کنار پیشرفت جامعه آسیب های نوپدید به وجود می آیند افزود: فضای مجازی که بدون تحلیل و بررسی در جامعه گسترش یافته، موجب افزایش رفتارهای غلط اجتماعی شده است.

وی با بیان چالش های حوزه آسیب های اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: بزرگنمایی آسیب ها، کم رغبتی دستگاه های متولی نظام سلامت اجتماعی، کم توجهی به ظرفیت های موجود در متن جامعه و کم توجهی به اصل پیشگیری و توجه صرف به کنترل و کاهش آسیب ها، از جمله چالش های موجود هستند

مدیر کل بهزیستی گلستان در خاتمه اعلام کرد که۵۰ درصد طلاق‎ها  در پنج سال اول زندگی رخ می‎دهد که این یک فاجعه است

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۹:۳۸ ب.ظ

دیدگاه