حجت السّلام دلبری امام جمعه شهرستان کردکوی:جبهه مقاومت ، گریبان نظام سلطه را محکم گرفته است.

کدخبر:۷۴۱۶۷

البرزگلستان/ججت السّلام دلبری امام جمعه شهرستان کردکوی درخطبه های نماز جمعه شهرستان کردکوی

جبهه مقاومت ، گریبان نظام سلطه را محکم گرفته است.

❇️نماز جمعه این هفته شهرستان کردکوی به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد دلبری اقامه شد.
وی در بخش سفارش به تقوای الهی گفت:
امام علی علیه السلام فرمودند :
آنگونه با مردم معاشرت کنید که اگر بمیرید بر مرگ شما اشک بریزند و اگر زنده بمانید به شما عشق بورزند لذا هرچه می‌توانیم به مردم خدمت کنیم و به آنها محبت کنیم.
وی در ادامه بحث انفاق گفت: یکی از آداب و شرایط انفاق ارزشمند- این است که انفاق از اموال مورد علاقه انسان باشد.
خداوند متعال در آیه ۱۷۷ سوره بقره فرموده است:
نیکوکاری به آن نیست که روی به جانب مشرق یا مغرب کنید لکن نیکوکار کسی است که به خدا و روز قیامت و فرشتگان آسمانی و کتاب آسمانی و پیامبران ایمان آورد و دارایی خود را در راه دوستی خدا به خویشان و یتیمان و فقیران و رهگذران بدهد و نماز را به پا دارد و زکات مالش را به مستحقان برساند و به عهد و پیمانش وفادار بماند و شکیبا و صبور باشد.
وی گفت :پس ایمان و انگیزه سالم و انفاق از اموال با ارزش و اموال حلال و رعایت اولویت‌ها و برخورد مناسب با مستمندان و رعایت میانه روی و انفاق از اموال مورد علاقه و انفاق نهانی و آشکار از جمله آداب و شرایط انفاق ارزشمند می‌باشد.
وی در خطبه دوم ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت زینب- سلام الله علیها- و روز پرستار-از زحمات این بزرگواران تقدیر و تشکر کرد وراجع به جهاد تبیین زینب کبری -سلام الله علیها- گفت :
پرکاری و پرتلاشی در همه ادیان و فرهنگ‌ها و آیین‌ها امری پسندیده و مطلوب است همانطوری که تنبلی و تن پروری و عدم تلاش- زشت و زننده است .در دین مقدس اسلام نام این پرکاری را -جهاد گذاشته‌اند .جهاد سه قسم است جهاد با جان -جهاد با مال- و جهاد با زبان- که قرآن مجید از آن به -جهاد کبیر- تعبیر کرده است.
جنس جهاد  زینب کبری -جهاد تبیین است آن هم به وسیله قرآن و تبیین افول باطل و قدرت حق- یکی از عرصه‌های تبیینی زینبی است که امروز هم ما نیاز به این جهاد داریم.
ایشان در اهمیت دفاع و حضور در راهپیمایی گفت: دفاع بر همه مسلمانان در برابر هجوم دشمنان به کشورهای اسلامی و مرزهای آن -واجب است و هر چیزی که باعث کور شدن چشم دشمنان اسلام و تقویت مسلمانان است از مصادیق تعظیم شعائر است.
لذا راهپیمایی و تجمع جهانی حمایت از کودکان مظلوم غزه در روز شنبه در سراسر کشور بسیار لازم و ضروری است.
وی با توجه به آغاز هفته بسیج گفت:
جبهه مقاومت -گریبان نظام سلطه را محکم گرفته است.
رهبر معظم انقلاب فرمودند : اگر شما جلوه‌های زیبای پرشور و حضور جوانان را در صحنه‌های پرخطر فلسطین و لبنان مشاهده می‌کنید این الگوگیری از بسیج است.
بسیج شجره طیبه‌ای است که ثمره آن  را امروز ما در دنیا مشاهده می‌کنیم خصوصاً در کشورهای اسلامی -حزب الله لبنان- انصارالله یمن و حماس و جهاد اسلامی و حشد الشعبی عراق و مقاومت سوریه.
ان شاءالله این شجره طیبه که به دستان مبارک حضرت امام- رحمت الله علیه -کاشته شده است برکاتش جهانی می‌شود و مقدمات ظهور آقایمان امام زمان -عجل الله تعالی فرجه الشریف- را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۴:۰۴ ب.ظ

دیدگاه