سرهنگ شهرکی رئیس پلیس راه انتظامی گلستان خبر داد:طرح نورزی پلیس راه از ۲۴ اسفند شروع و تا پایان روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد/ اتفاق بالاترین آمار تصادفات در راه های فرعی استان /اختصاص۵۰درصد تصادفات جاده ای به عابران و راکبان موتورها

کدخبر:۶۸۶۸۰

البرز گلستان سرهنگ محمود شهرکی فرمانده پلیس راه انتظامی گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد تصادفات جاده ای به عابران و راکبان موتورها اختصاص دارد.

وی افزود: کامیونها، کامیونت ها، وانت ها، تاکسی ها، تریلی ها، اتوبوس ها و مینی بوس ها به ترتیب از جمله خودروهایی هستند که در بسیاری از موارد بخش زیادی از حوادث را به خود اختصاص داده اند.

سرهنگ شهرکی افزود: سنین کودکی تا ۱۸ سالگی ۱۴درصد، ۱۸ تا ۲۵ سالگی ۱۱درصد، ۲۵ تا ۳۵ سالگی ۲۱درصد ، ۳۵ تا ۴۵ سالگی ۲۰درصد، ۴۵ تا ۵۵ سالگی ۱۰درصد و ۵۵ سالگی به بالا ۲۴درصد متوفیان حوادث جاده ای در استان را تشکیل می دهند.

وی گفت: بیشترین عامل تصادفات جاده ای استفاده از تلفن همراه، خواب آلودگی، عدم توجه به جلو، رعایت نکردن حق تقدم راه های فرعی به اصلی و تخطی از سرعت مطمئنه است.

وی افزود: طرح نورزی پلیس راه از ۲۴ اسفند شروع و تا پایان روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد و تمامی نیروها در آماده باش کامل به سر می برند.

شهرکی گفت: در حال حاضر تعداد ۴۲ دوربین سرعت سنج در استان نصب است و تعداد ۳۱ دوربین نظارتی هم تردد رانندگان را ثبت میکنند.

به گقته  بالاترین آمار تصادفات در راه های فرعی استان اتفاق افتاده است.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان گفت: از ابتدای امسال تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری، تعداد ۳۴۲ نفر در تصادف‌ها و حوادث ترافیکی جاده‌ای این استان جان خود را از دست دادند.

سرهنگ محمود شهرکی در نشست خبری اظهار کرد: این آمار در سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۱ ماه و ۲۰ روزه، ۲۹۸ نفر بود.

وی بیان کرد: سال گذشته در همین زمان ۲ هزار و ۵۶۰ نفر در این حوادث مجروح شده بودند که امسال این آمار به سه هزار و ۳۵۰ نفر رسید.

وی تصریح کرد: ۱۲۰ نفر از جان باختگان حوادث جاده‌ای راکبین موتورسیکلت و ۵۳ نفر هم عابرین پیاده هستند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به اینکه در مجموع راکبین موتورسیکلت و عابرین پیاده، سهم ۵۲ درصدی در تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیک جاده‌ای در گلستان را دارند، گفت: در تصادفات استان، کامیون، کامیونت، وانت‌بار، تریلی، سواری تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس، سهم و نقش مهمی دارند..

شهرکی ادامه داد: افراد بالای ۵۵ سن با ۲۴ درصد، ۲۵ تا ۳۵ سال با ۲۱ درصد و افراد ۳۵ تا ۴۵ سال با ۲۰ درصد، بیشترین سهم متوفیان در حوادث ترافیکی جاده‌ای دارند.

وی گفت: سهم افراد صفر تا ۱۸ سال، ۱۸ تا ۲۵ سال و ۴۵ تا ۵۵ سال که بر اثر حوادث و تصادف‌های جاده‌ای جان خود را از دست دادند، به ترتیب ۱۴، ۱۱ و ۱۰ درصد بود.

سرانگ شهرکی خاطرنشان کرد: توجه نکردن به جلو در حین رانندگی ناشی از صحبت کردن با تلفن همراه یا خستگی و خواب آلودگی با ۳۵ درصد، تجاوز با سرعت غیرمطمئنه با ۲۶ درصد، تجاوز به چپ با ۱۴ درصد، تغییر مسیر ناگهانی و رعایت نکردم حق تقدم هر یک با هشت درصد بیشترین سهم در تصادفات را در استان داشتند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظانی گلستان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و شرایط اقلیمی و جوی در روزهای پایانی سال و نخستین روزهای آغاز سال آینده احتمال بارش باران و حتی ریزش برف در ارتفاعات، رانندگان باید مراقبت و دقت نظر کافی را داشته باشند تا شاهد تصادفات زنجیره‌ای در این شرایط جوی نباشیم.

شهرکی بیان کرد: مسیرهای علی‌آبادکتول – آزادشهر و گرگان – کردکوی هر کدام با ۲۲ فوتی بیشترین فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای را داشتند و مسیرهای گرگان – فاضل‌آباد، مینودشت – آزادشهر هر کدام با ۱۸ و ۱۴ فوتی در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی سال گذشته گفت: در ایام اجرای این طرح در مجموع ۲۴ نفر جان خود را در حوادث ترافیک جاده‌ای از دست دادند

وی یادآور شد: با توجه به تردد مسافرین از این استان به سمت مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) با هماهنگی به عمل آمده با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، مسافرین و رانندگان می‌توانند در راهدارخانه‌ها به استراحت بپردازند.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۶:۱۴ ب.ظ

دیدگاه