مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان: بیش از دو هزار بازرسی بهداشتی از مراسمات مذهبی و عزاداری دهه آخر صفر استان انجام شده است

کدخبر:۶۵۳۵۹

البرزگلستان به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان/مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان: بیش از دو هزار بازرسی بهداشتی از مراسمات مذهبی و عزاداری دهه آخر صفر استان انجام شده است.

مهندس علوی نیا ،مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:۲۹۸  بازرس بهداشت محیط در ایام دهه و آخر صفر از ۲۰۵۰ مساجد، تکایا ، حسینیه ها و هیئت های تحت پوشش، ۱۲۰۵ تعداد از مراکز تهیه و  پخت و توزیع  و اسکان زائران بازرسی داشتند .

از ۳۹۵ هیئت، ۸۳٪ از هیئت ها فضای باز را  برای برگزاری مراسمات استفاده نموده اند که از این تعداد، ۷۵٪  رعایت فاصله گذاری در هیئت ها، ۷۶٪  رعایت استفاده از ماسک توسط مسئولین و خادمین هیئت ها در فضای باز و ۵۲٪ موارد رعایت استفاده از ماسک توسط عزاداران شده است.

از ۵۲۸ هیئت که مراسم را در فضای بسته برگزار نموده اند، ۶۴٪  هیئت ها در زمان برگزاری مراسم پروتکل های بهداشتی را رعایت نموده اند.

نمونه برداری از توزیع نذورات و آب اماکن بهمراه  ۱۰۸۶ مورد کلر سنجی آب انجام شد.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲:۰۵ ب.ظ

دیدگاه