مهندس حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در بازدید از دفتر گروه خبر البرزگلستان:: رسانه ها به مثابه کنترل کیفی اقدامات مدیران هستند / باید بازنگری جدی در مصرف آّ ب صورت گیرد.

کدخبر:۶۳۵۳۲

البرز گلستان/مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در بازدید از پایگاه خبری تحلیلی البرز ونشریه صبح گلستان:

تحقیق آینده پژوهشی آب استان تا سال ۲۰۵۰ انجام شده است/ رویارویی گلستان در آینده با سیلاب ها بیشتر است

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در بازدید از پایگاه خبری تحلیلی البرز ونشریه صبح گلستان و با تشکر از نقش موثر این رسانه ها در اطلاع رسانی در حوزه منابع آب در استان گفت: تحقیقات آینده پژوهی حوزه آب در استان تا سال ۲۰۵۰ تهیه شده و طبق این تحقیق که نتایج آن مشخص شده است، میزان بارش در استان طی این مدت تغییر محسوسی نخواهد داشت ولی تعداد روزهای بارانی کاهش خواهد داشت که نشانه بروز سیلابهای بزرگ خواهد بود و همچنین طی این مطالعه امکان ایجاد سیلاب های جدید در بهمن نیز در گلستان متصور است.

سید محسن حسینی در این بازدید و نشست ، اظهار کرد: کاهش روزهای بارانی، افزایش بارش های رگباری، عدم فرصت بارش ها برای نفوذ در خاک وکاهش منابع آب زیرزمینی ، افزایش استفاده از آب سطحی برای کشاورزی از جمله نتایج تغییر اقلیم و کاهش روزهای بارانی در گلستان است که هم اکنون همه دستگاه های مرتبط باید برای نتایج این مطالعات چاره اندیشی کنند.

مهندس حسینی افزود:افزایش پوشش گیاهی در بالادست ، افزایش فعالیت های آبخیزداری ، مدیریت اراضی شیبدار ، کاهش سطوح عایق شهری ، توسعه سدسازی در مکان های مناسب، و ساماندهی رودخانه های استان و بهینه سازی پلها و سازه های تقاطعی از جمله راهکارهایی است که می تواند به مدیریت وکاهش خطرات سیلاب در آینده استان کمک بیشتری نماید.

*رسانه ها به مثابه کنترل کیفی اقدامات مدیران هستند*

 

مدیر عامل آب منطقه ای گلستان با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه استان اظهار کرد: رسانه از دیدگاه ما کار کنترل کیفیت را برای مدیران انجام می دهد و به ما می گوید کار ما درست است یا غلط و این موضوع می تواند در کیفیت بخشی به کار و اصلاح نقاط ضعف سازمان ها موثر باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در افق ۱۴۲۵ میزان آب شرب مورد نیاز استان ۱۸۰ میلیون متر مکعب است که تنها ۷۰ میلیون مترمکعب آن باید از آب زیرزمینی تامین شود و مابقی باید از آب سدها و شیرین سازی آب دریا تامین شود.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از آب شرب در زمان مصرف اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد آب شرب استان از منابع زیرزمینی تامین می شود و با توجه به اینکه سرانه مصرف آب در استان بالاتر از نرم کشوری است باید بازنگری جدی در مصرف صورت گیرد.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۳:۱۸ ق.ظ

دیدگاه