خواجه مظفری مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان : ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار مربوط به کارگاههای ساختمانی است

کدخبر:۶۲۸۷۰

البرز گلستان/خواجه مظفری گفت: نزدیک به ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار ، در کارگاههای ساختمانی اتفاق می افتد.

به گزارش روابط عمومی، حسینعلی خواجه مظفری مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان در دیدار با بازرسان کار استان گلستان گفت: حوادث ناشی از کار یا به علت تعلل کارفرمایان در ایمن کردن محیط کار است یا به علت عدم انجام دستورهای حفاظت فردی کارگران در محل کارگاه می باشد که این موضوع حساسیت بسیار بالای وظایف بازرسان کار را نشان می دهد.

وی افزود: بازرسان کار ناظرانی هستند که با رصد و گزارش به موقع، سبب پیشگیری از حوادث ناشی از کار و علاج قبل از واقعه هستند.

خواجه مظفری با اشاره واحدهای تولیدی مشکل دار، تاکید کرد: این واحدها باید به کمیسیون و کمیته های مربوطه جهت رفع مشکلات و به راه انداختن چرخهای تولید آنها معرفی شوند که در این راه بازرسان کار تلاش بیشتری داشته باشند تا قبل از آنکه این مشکلات به تعطیلی واحد تولیدی و به خطر انداختن امنیت شغلی کارگران منجر گردد ،مورد بررسی و رفع مشکل قرار گیرند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: بیش از ۲۶ شرح وظیفه برای بازرسین کار تعریف شده است که شناسایی اتباع خارجی ، جلوگیری از کارکودک ، بررسی و تطبیق مشاغل سخت و زیان آور ، بازدید های ادواری از واحدهای کارگری و بررسی حوادث ناشی از کار از جمله مهمترین آنها می باشد.

وی در پایان یادآور شد: این میزان از شرح وظایف و انجام کار توسط بازرسان کار، فقط با ۵۰ درصد ظرفیت پست های بازرسان کار در حال انجام است که نشانگر تعهد، مسئولیت پذیری و اهتمام آنها به انجام وظیفه درراستای حفط سلامت کارگران است.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۵۲ ق.ظ

دیدگاه