رئیس پلیس راهورانتظامی استان گلستان:پلیس برای کاهش تصادفات و خسارات ناشی از آن با قانون گریزان بشدت برخورد خواهدکرد

کدخبر:۶۲۲۲۷

البرز گلستان/مهاجر بسطامی رئیس پلیس راهور استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موتور سواران با رفتارهای ناهنجارو قانون گریز بیشترین فوتی های تصادفات استان را رقم زدند و پلیس برای کاهش تصادفات و خسارات ناشی از آن با قانون گریزان تعارفی ندارد و بشدت برخورد خواهیم کرد.

انسان ، راه و وسیله عمده ترین عوامل ترافیک و تصادفات بشمار می روند

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه پلیس مسئول تصادف نیست بلکه مسئول رسیدگی به تصادفات است در ادامه خاطر نشان کرد: انسان ، راه و وسیله عمده ترین عوامل ترافیک و تصادفات بشمار می روند و از مجموع این عوامل عامل انسانی بیشترین نقش موثر را دارد و رفتارهای رانندگان عاقلانه و هنجار پذیر باشددر کنار رعایت عواملهای جانبی تاثیر در کاهش ترافیک و تصادف است و اگر غیر از این باشد نتیجه معکوس رخ می دهد.در نتیجه می توان گفت خطای انسانی بیشترین نقش در ترافیک و تصادفات را دارد.

باید به ایمن سازی خودرو توجه شود

مهاجر تراکم جمعیتی و افزایش خودرو و صدور گواهینامه رانندگان جدیدرا از جمله عوامل موثر در تصادف عنوان کرد و در ادامه افزود:ظرفیت های عنوان شده هر یک سهم موثری در بروز حادثه دارند و چاره کار این است که در کنار توسعه و افزایش کمی باید زیر ساخت ها و ظرفیت های زیربنایی از جمله جاده،خیابان ، ایمن سازی خودرو توجه کرد.

پلیس در حوزه فرهنگ سازی وظیفه خود را انجام داد

او با بیان اینکه پلیس در حوزه فرهنگ سازی وظیفه خود را انجام داده و نیاز است سازمانهای دیگر فرهنگی در این خصوص ایفای نقش کنند سپس خاطر نشان کرد:فرهنگ سازی و آموزش مداوم باید اقتضای دوره های سنی آموزش پذیری باشد تا بازخورد ان در جامعه بروز کند و سازمان های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش می تواننداقدامات و دوره های اموزش در مقاطع مختلف تحصیلی را ارائه دهند تا با نهادینه کردن فرهنگ جامعه پذیری و هنجار پذیری رفتارهای اجتماعی قانونمند و مثبت در جامعه رشد و با احترام به ظوابط و قوانین شاهد کاهش خسارات و یا پیشگیری از حوادث و تصادفات باشیم.

پلیس به تنهایی نمی‌تواند تصادفات را کنترل کند

وی در بخشی از سخنانش با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها باید پای کار بیایند تا شرایط ترافیک را بهبود ببخشیم و تصادفات را کاهش دهیم در ادامه خاطر نشان کرد: در تصادفات پلیس ۱۹ درصد نقش دارد و ما بقی تصادفات به دستگاه‌های دیگر مرتبط است، پلیس به تنهایی نمی‌تواند تصادفات را کنترل کند و با رشد خودرو، شهر و رانندگان باید دستگاه‌های دیگر کنار نیروی انتظامی و پلیس راهور باشند.

رئیس پلیس راهور در خصوص چگونگی دو برابر شدن جریمه ها گفت:هرگاه راننده ای جریمه خود را در مدت ۶۰ روز پرداخت نکرده باشد جریمه آن دو برابر خواهد شد.

مهاجر تصریح کرد:رانندگانی که حد اقل ۲ دز واکسن کرونا را دریافت نکرده باشند در صورت تردد در جاده ها با رصد دوربین های راهنمایی و رانندگی مشمول جریمه یک میلیون تومانی خواهند شد.

توجه به بیمه خودروو تعویض بموقع پلاک خودرواز ضروریاتی است

وی افزود:توجه به بیمه خودروو تعویض بموقع پلاک خودرواز ضروریاتی است که خودرو داران باید توجه ویژه داشته باشند تا در صورت وقوع تصادف دچار مشکی نشوند.

رئیس پلیس راهور استان گلستان در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه رسانه ها میتوانند در کنار دیگر سازمانها بهترین کمک کننده پلیس باشند وبا اطلاع رسانی بموقع کمک کننده جامعه و پلیس ودرنهادینه کردن اصل پیشگیری شاهد کاهش تصادفات و خسارت ناشی از آن باشیم.

انتهای پیام

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۴:۳۱ ب.ظ

دیدگاه