مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان:تکذیب شایعه اعلام عفو عمومی برای دارندگان سلاحهای شکاری و مهمات غیرمجاز

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری البرزگلستان مدیر کل امنیتی و انتظامی استاندار گلستان گفت: وجود سلاح در دست افراد، زمینه وقوع جرائم خشن را فراهم و احتمال وقوع جرم را افزایش می دهد، به ویژه آنکه افراد به همراه تهیه سلاح به لوازم استفاده درست آن ملتزم نبوده و به تعبیری فرهنگ درست  استفاده از سلاح را رعایت نکنند.

“حیدر علی احمدی” در جلسه کمیسیون سلاح و مهمات استان اظهار کرد: اخیراً قاچاقچیان سلاح و مهمات غیرمجاز شایعه ای را ساخته و آن را پرداخته و پخش کرده اند، مبنی بر اینکه به زودی قرار است دارندگان سلاح غیرمجاز مورد عفو قرار گرفته و به آنان جواز و پروانه حمل بدهند.

وی خاطرنشان کرد: این شایعه از اساس کذب است و اصلاً چنین موضوعی صحت ندارد و قاچاقچیان سلاح و مهمات برای رونق کسب و کار غیرقانونی خود آنرا پخش کرده اند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری در ادامه به بیان شایعه دیگری پرداخت و گفت: اینکه گفته می شود اگر دارندگان سلاح غیرمجاز تا شش ماه پس از خرید صبر کنند، براساس قانون واجد شرایط عفو می گردند؛ این سخن نیز از اساس کذب محض است و بر اساس ماده ۱۶ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات غیرمجاز که مربوط به سال ۹۱ می باشد، مهلت شش ماهه ای در نظر گرفته شده بود که از پایان آن مهلت اکنون بیش از سه سال می گذرد.

احمدی تأکید کرد: از مردم استان انتظار داریم فریب شایعاتی را که ساخته و پرداخته دست قاچاقچیان سلاح و مهمات غیر مجاز است نخورند.

 وی تصریح کرد: پروانه نگهداری و حمل سلاح شکاری همانند گواهینامه رانندگی است که کاربری و استفاده از آن دارای درجه، سطح و محدوده می باشد؛ هماهنگونه که رانندگی با کامیونهای سنگین با گواهینامه درجه ۲و۳ مجاز نیست، استفاده از سلاح شکاری هم جز برای شکار و در ایام خاص از سال مجاز نمی باشد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری در پایان اظهار کرد: اینگونه نیست که هرکس که پروانه حمل و استفاده از سلاح شکاری را داشت بتواند از آن سلاح در هر موضوعی استفاده کند و استفاده از سلاح شکاری تنها برای شکار تعریف شده و جز در ایام خاص از سال، قطعاً ممنوع است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۸:۴۳ ب.ظ

دیدگاه