دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی :سکونت اقوام گوناگون در گلستان بهترین فرصت برای احیای بازی های بومی و محلی در این استان

کدخبر؛۶۰۲۳۳

البرزگلستان/

دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی ،سکونت اقوام گوناگون در گلستان را بهترین فرصت برای احیای بازی های بومی و محلی فراموش شده این استان دانست

🔸 نژادفصیحی افزود: زندگی ۱۶ قوم در این استان همراه با اهتمام آن‌ها به حفظ آداب و سنن، امکان بازتولید و برگزاری مستمر بازی های بومی و محلی را در مناسبت هایی مانند اعیاد ملی و مذهبی و جشن ها بیشتر کرده است.

🔸وی با اشاره به پیشینه تاریخی گلستان گفت:در بسیاری از روستاهای این استان می توان بازی‌های بومی و محلی خاص آن منطقه را که به دلایل گوناگون از جمله مهاجرت و نفوذ فناوری های ارتباطی به فراموشی سپرده شده را احیا کرد.

🔸دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی از گلستان به عنوان مهد رشته ورزشی گورش (کشتی با شال) نام بردو در ادامه توسعه این رشته را مورد تاکید قرارداد.

🔸وی با مهم خواندن توجه به حوزه بانوان و تخصیص سهم ۵۰ درصدی به این بخش افزود: یکی از اولویت‌های این فدراسیون، برگزاری مسابقات المپیک خانه‌های ورزش روستایی است که سال گذشته با حضور ۱۰ استان برگزار شد .

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱:۴۹ ق.ظ

دیدگاه