معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران:با گسترش شرکتهای کوچک دو موضوع اساسی اشتغال و توزیع عادلانه ثروت تا حد زیادی محقق می شود

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: با اقدامات این سازمان در دو سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی راکد در شهرکها و نواحی صنعتی مجدد به چرخه فعالیت اقتصادی بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان به نقل اژ روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان، غلامرضا سلیمانی در مراسم افتتاج متمرکز پروژه های تولیدی گرامیداشت روز صنایع کوچک در استان گلستان اظهار داشت: ۸۱ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور وجود دارد که با برنامه ریزی دولت تدبیر و امید، حدود ۱۴ هزار واحد صنعتی تعطیل در شهرک های صنعتی کشور، احیا می شوند.

وی افزود:  بر اساس برنامه ریزی انجام شده امسال نیز احیای حدود هزار واحد صنعتی دیگر از واحدهای تعطیل شده در شهرک های صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

سلیمانی با بیان اینکه ۹۴۱ شهرک صنعتی در کشور مصوب شده است که از این تعداد ۷۵۱ شهرک صنعتی عملیاتی و به بهره برداری رسیده است ادامه داد: یک سوم این شهرک ها در دولت نهم و دهم مصوب شده است که مورد نیاز کشور نبود.

وی گفت: متاسفانه در دولت قبل به غلط بر این باور بودند که با ایجاد شهرکهای صنعتی به صنعتی شدن منطقه کمک می کنند این در حالی است که شهرک های صنعتی تنها ابزاری برای سرمایه گذاری است.

عضو هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت:  از ۱۳۰ هزار هکتار اراضی در اختیار شهرک های صنعتی ۷۵ هزار هکتار آن به بهره برداری رسید .

سلیمانی خاطر نشان کرد: همچنین در کشور۱۱ منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد که یکی از آن ها در استان گلستان قرار دارد و امیدواریم با راه اندازی این منطقه از ظرفیت های آن در جهت توسعه استان گلستان بهره براری شود.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران  ، توسعه بنگاه های کوچک را از اولویت های کشور دانست و گفت: برای این منظور ۵ هزار میلیارد توسط ۳ بانک برای خروج از رکود واحدهای کوچک شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده است .

وی با اشاره به فعالیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری گفت: در گذشته این صندوق شمانت بسیاری از طرح های عیر اقتصادی را کرده بود که مشکلاتی را ایجاد کرد بین منظور اقداماتی برای بازسازی این صندوق شکل گرفت و برای تقویت آن  ۲۵ میلیون دلار افزایش سرمایه از دولت گرفته شد

وی از ۹ خدمت جدید به صنایع از جمله ضمانت نامه های گمرکی ، بیمه، تامین اجتماعی و … خبر داد و گفت: تفاهم نامه با شرکت بیمه ایران برای ارائه خدمات به صنعتگران در قالب یک پکیج از دیگر اقدامات این سازمان برای کمک به صنایع کوچک و متوسط بوده است که امضا شد و طی آن کاهش ۵۰% هزینه های بیمه ای را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه توسعه صنایع کوچک در گرو انسجام و همدلی همه دستگاههای کشور است خاطرنشان کرد:  در کشورهای توسعه یافته، یگانگی و وحدت عمل باعث رونق کسب و کار شده است درحالی که متاسفانه در طول این سالها جزیره ای عمل کردن بخشهای مختلف موجب کاهش اثربخشی لازم شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اضافه کرد: شواهد نشان می دهد در هر استانی که دستگاههای اجرایی با همدلی و انسجام بیشتری عمل کرده اند کسب و کارهای استانی رونق بیشتری داشت و می توان این الگوهای استانی را در گستره ملی به اجرا در آورد و از نتایج مثبت آن بهره مند شد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های کوچک پشتوانه شرکت های بزرگ هستند افزود:  با گسترش شرکتهای کوچک دو موضوع اساسی ایجاد اشتغال و توزیع عادلانه ثروت تا حد زیادی محقق می شود.

به گفته وی  در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه صنایع کوچک، ۱۰۰ درصد سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام می شود.

وی گفت: در دو سال گذشته بر اساس برنامه سند چشم انداز باید رشد هشت درصدی مستمر می داشتیم که متاسفانه نه تنها این رشد اتفاق نیفتاد بلکه شاهد رشد منفی بودیم.

سلیمانی ادامه داد:  سیاست اصلی دولت بر کنترل تورم متمرکز شده بود که به خوبی موفق به انجام آن شد به طوری که بر خلاف سالهای گذشته که هر روز با نوسانات اقتصادی مواجه بودیم امروز تورم کاملا کنترل شده است و سیاست دولت بر تک رقمی کردن نرخ تورم است.

وی گفت:  تحریم ها که به ناحق در سالهای اخیر به کشور تحمیل شد  باعث شد که هم جامعه جهانی از فرصت حضور ایران محروم شود و هم کارآفرینان ما از فرصتهای اقتصادی و حضور در جامعه جهانی باز بمانند.

به گفته وی اکنون بسترها برای صنعتی شدن کشور آماده شده است و ما هیچ راهی جز صنعتی شدن نداریم چراکه  بخش کشاورزی و خدمات نیز چنانچه بخواهد مولد باشد باید به صنعت متصل شود.

وی تاکید کرد:  در حال حاضر مهم ترین اقدام، ایجاد ظرفیت در شهرک های صنعتی و تولید برق و آب است و بهتر است که برای تامین زیرساخت ها از توان بخش خصوصی بهره گرفته شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان نیز  با اشاره به افتتاح ۵ طرح تولیدی در شهرکهای صنعتی استان به مناسبت گرامیداشت روز صنایع کوچک گفت: این طرح ها در شهرک ها و نواحی صنعتی مینودشت، فاضل آباد و گنبد و بندرگز قرار دارد و میزان سرمایه گذاری این طرح های صنعتی ۱۱۳  هزار و ۵۷۰ میلیون ریال با اشتغالزایی ۱۱۴ نفر است.

رحمان محمد زاده تصریح کرد: این واحدها در زمینه های فرآورده های گوشتی، اوراق فشرده چوبی با روکش ملامینه، نان صنعتی و کلوچه، درب و پنجره UPVC و رنگ به بهره برداری رسید.

وی  افزود: اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان ۲۰هزار و ۴۰ هکتار است که تاکنون ۶۰۱ واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی از ۹۱۴ پروانه بهره برداری صادر شده در استان ۸۲۹ پروانه بهره برداری اشتغال زیر ۵۰ نفر داشته که جزء صنایع کوچک هستند.

مدیر عامل کارخانجات نسیم هم در ادامه این مراسم گفت: گروه صنعتی نسیم گلستان از سال ۸۱ کار خود را آغاز کرده است و هم اکنون با دارا بودن ۵ خط تولید پنیر از بزرگترین تولید کنندگان پنیر کشور است.

عبدالرحیم افتخار الدین افزود: برای راه اندازی خط تولید جدید فرآورده های گوشتی و سوسیس و کالباس ۴۲ میلیارد تومان هزینه شده است و ۴۵ نفر در بخش قطعه بندی گوشت مرغ و خط تولید همبرگر و کباب لقمه مشغول کار شده اند.

وی افزود: در حوزه پخش نیز در ۱۱ استان محصولات ما توزیع می شود و ۳۵۹ نفر در این زمینه مشغول هستند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۷ ب.ظ

دیدگاه