طالبی مدیرعامل شرکت گاز گلستان :خوشبختانه تاکنون با مشکل کمبود گاز در استان مواجه نبودیم

کدخبر:۵۸۰۰۷

البرز گلستان/ علی طالبی مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: با شروع فصل زمستان واستفاده مشترکین از وسایل گرمایش و افزایش حجم مصرف گاز استان، خوشبختانه تاکنون با مشکل کمبود گاز مواجه نشدیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اولویت اصلی مصرف گاز، بخش خانگی بوده و هدف ما تلاش برای تامین گاز پایدار این بخش می باشد افزود: براساس دستور العمل ارسال شده از شرکت ملی گاز ایران و تفاهم نامه منعقده، جریان گاز صنایع فوق عمده منجمله کارخانه سیمان با مصرف روزانه (۳۵۰ هزار مکعب) و گاز نیروگاه برق با مصرف روزانه (۵ میلیون متر مکعب) برای ۵ ماهه فصل سرد براساس برنامه ریزی دیسپچینگ ملی از سوخت جایگزین استفاده می کنند.

طالبی گفت: با مساعدت و همراهی مشترکین عزیز درزمینهٔ مدیریت مصرف گاز خوشبختانه در ایام سرد امسال به‌جز جایگزینی گاز این دو صنعت بزرگ استان، تاکنون گاز هیچ‌یک از صنایع و کارخانه‌های استان و همچنین جایگاه‌های عرضه سوخت خودروها CNG قطع نشده و در جریان گاز این بخش‌ها پایدار است.

 وی با یادآوری این نکته که با یک درجه کاهش دمای محیط ۶ درصد در مصرف گاز مشترکان صرفه‌جویی خواهد شد اظهار داشت: از هم استانی‌های گرامی تقاضا داریم تا ضمن رعایت موارد ایمنی، همچنان نسبت به‌صرفه جویی در مصرف گاز اهتمام داشته باشند و دمای منزل خود را در حد استاندارد ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند.

طالبی بابیان اینکه حدود ۳ سال است که مبلغ گاز گران نشده است گفت: طبق تعرفه اعلام‌شده، سه پله اول مصرف‌کننده گاز هیچ‌گونه اضافه تعرفه ندارند، ولی برای آن‌ دسته از مشترکین پرمصرف که در پله ۴ تا ۱۲ قرار دارند افزایش گاز بها اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر شهرهای استان در اقلیم ۳ قراردادند بنابراین مشترکین بخش خانگی توجه داشته باشند تا پله سوم که حجم مصرف ۴۰۰ مترمکعب تعیین‌شده است، مبلغ گاز بها همچون سنوات گذشته محاسبه می‌شود: ولی در پله‌های بعدی به ازای هر پله ۴۰ درصد افزایش قیمت داریم به‌طوری‌که در پله آخر به حدود ۴۰۰ درصد نیز می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان تصریح کرد: همچنین اگر صرفه‌جویی و کاهش مصرف نسبت به سال قبل در هرماه داشته باشند تا سه برابر همان پله تخفیف و حداکثر تا ۴۵ درصد کاهش و تخفیف بهاء اعمال می‌گردد.

انتهای خبر

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۵:۴۵ ب.ظ

دیدگاه