در نشست معاون پارلمانی رئیس جمهور با نخبگان اهل سنت گلستان مطرح شد: شهیدحاج قاسم سلیمانی مصداق بارز تفکر تقریبی بود

کدخبر:۵۷۵۴۲

البرز گلستان/امام جمعه اهل سنت آق قلا:
امام جمعه اهل سنت آق قلا، گفت: وحدت عملی در کشور با استفاده بیشتر از نخبگان و فرهیختگان اهل سنت در مناصب و پست ها به منصه ظهور می رسد.«آخوند عبدالحی میرزاعلی» در نشست معاون پارلمانی مجلس با نخبگان اهل سنت گلستان که در سالن وفاق مرکز اسلامی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: انتظار داریم در انتصابات از همه اقوام و اهل سنت هم استفاده شود در آن صورت می توانیم بگوئیم که وحدت عملی جامه عمل به خود گرفته است.
به گفته وی؛ اتحاد و انسجام در کشور موقعی محقق می شود که همه اقوام و مذاهب همدیگر را قبول کرده و این در عمل به عینه ثابت شود.
امام جمعه اهل سنت آق قلا با اذعان بر وحدت و همدلی خوبی که در استان حاکم است، تصریح کرد: گلستان رنگین کمان اقوام و مذاهب مختلف است و به مثابه ایرانی کوچک همه را با صلح و صفا در خود جای داده است.
وی، افزود: اتحاد، انسجام و همدلی موجود در استان مثال زدنی و الگویی برای دیگر نقاط کشور است.
به گفته وی؛ مردمان مومن و متعهد این دیار از گذشته های خیلی دور در کنار هم در آسایش و امنیت زندگی کرده اند.
آخوند میرزاعلی از آمار بالای بیکاری ترکمن صحرا در مقایسه با مناطق دیگر استان خبر داد و گفت: با وجود اینکه بزرگترین شهرک صنعتی استان در شهرستان آق قلا قرار دارد، تعداد بیکاران این شهرستان بیشتر از دیگر شهرستان ها است.
وی، ادامه داد: با پیگیری های دولت سیزدهم پروژه ۱۵ سال بر زمین مانده پتروشیمی گلستان تکمیل شود تا امیدهای بیش از ۹۵ هزار سهامدار آن احیاء شود.
به گفته وی؛ از رئیس جمهور انتظار داریم دیگر پروژه های نیمه تمام استان از جمله منطقه آزاد اینچه برون و بندر خواجه نفس به سرانجام برسانند تا شاهد اشتغالزایی آنها در سطح استان باشیم.
مدیریت رهبر فرزانه انقلاب خاموش کننده فتنه ها است
مدیر حوزه علمیه عرفانی آق قلا نیز در این نشست با اشاره به مدیریت قاطعانه رهبر معظم انقلاب در کشور، اظهار کرد: وجود رهبر و پیشوا برای مردم ضروری است و اگر آن رهبر در مدیریت امور قاطعانه عمل نکند کشور دچار هرج و مرج می شود.
«آخوند عبدالرزاق رهبر»، افزود: وجود رهبری فرزانه در راس امورات کشور، نجات دهنده از حوادث و آسیب ها است.
به گفته وی؛ حادثه ۹ دی ۸۸ به خوبی نشان داد که مردم با رهبری، پیوند ناگسستنی دارند که باعث خاموش شدن آتش فتنه شده و اگر کشور در آن موقع از داشتن رهبری فرزانه محروم بود آتش فتنه به همه جا سرایت می کرد.
مدیر حوزه علمیه عرفانی آق قلا، رهبر معظم انقلاب را تقریبی ترین رهبر جهان دانست و گفت: ایشان با فکر تقریبی که دارند همه کشورهای اسلامی را در قلمرو بلاد اسلام دانسته و شیعیان و سنیان را پیروان امت اسلام می دانند.
وی، ادامه داد: وحدت طلبی از ویژگی های بارز رهبر معظم انقلاب است و این از نگاه اهل سنت دور نیست به همین خاطر تبعیت خود را از رهبری به اثبات رسانده اند.
دولت توجه ویژه ای به بانوان داشته باشد
بانوی کارمند شبکه بهداشت و درمان گلستان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه بانوان همپای مردان در صحنه ها و میادین انقلاب حضور داشته اند، گفت: ضروری است دولت انقلابی سیزدهم همانگونه که از آقایان در مناصب و پست ها به کار می گیرد از بانوان توانمند نیز استفاده کند.
«ماهیه سلاق»، اظهار کرد: بعد از انقلاب با ارتقاء سطح علمی و آموزشی بانوان نگاه آنان نیز در زمینه های مختلف ارتقاء یافته است.
به گفته وی؛ رئیس جمهور منتخب گفته خادم همه مردم هستم حتی آنهایی که به من رای نداده و مرا انتخاب نکرده اند این دیدگاه بسیار قابل تقدیر و ستایش است.
این بانوی فعال اجتماعی با اعلام اینکه نگاه تقریبی را از کودکی آموخته ایم، تصریح کرد: همیشه با دوستان شیعه تعامل و معاشرت داشته ایم و این شناخت از همدیگر ما را به اعتماد و باور به همدیگر سوق داده است.
وی، ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی مصداق بارز تفکر تقریبی بودند که در کشورهای اسلامی به دنبال زدودن تفکرات افراطی تلاش کرده و در این راه نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند./

انتهای خبر

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۴ ب.ظ

دیدگاه