مهندس قدس علوی، مدیر کل شیلات گلستان: لایروبی رودخانه گرگانرود وساخت سایت پشتیبان، درراستای پیشرفت طرح پرورش ماهی دردریا انجام می شود

کدخبر:۵۲۴۲۴

به گزارش البرز گلستان گروه طبیعت/مدیر کل شیلات گلستان لایروبی رودخانه گرگانرود و احداث سایت پشتیبان را یکی از مهمترین نیازهای طرح پرورش ماهی در دریا عنوان کرد و یادآور شد: پیگیری های لازم از سوی شیلات نسبت به شروع عملیات اجرایی احداث سایت پشتیبان در مناطق مورد مطالعه و لایروبی رودخانه گرگانرود، جهت تسریع امور پرورش دهندگان ماهی در دریا در حال انجام است.

مدیر کل شیلات گلستان لایروبی رودخانه گرگانرود و احداث سایت پشتیبان را یکی از مهمترین نیازهای طرح پرورش ماهی در دریا عنوان کرد و یادآور شد: پیگیری های لازم از سوی شیلات نسبت به شروع عملیات اجرایی احداث سایت پشتیبان در مناطق مورد مطالعه و لایروبی رودخانه گرگانرود، جهت تسریع امور پرورش دهندگان ماهی در دریا در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی اداره شیلات گلستان مهندس سید جواد قدس علوی در جلسه بررسی عملکرد و برنامه ریزی تولید پرورش ماهی در قفس و پن که با حضور کارشناسان و جمعی از پرورش دهندگان برگزار شد تصریح کرد: هدف ما برنامه ریزی اصولی جهت رسیدن به تولید مناسب کیفی و کمی است که یقینا این امر با تعامل بخش دولتی و خصوصی میسر می شود.

وی افزود: شرکت هایی که آمادگی پرورش دارند می بایست جهت انتقال قفس به دریا و تامین و ذخیره سازی بچه ماهی کپور دریایی اقدام نموده و درخواست خود را همراه با معرفی مزرعه حد واسط به شیلات اعلام نمایند. همچنین پرورش دهندگان نسبت به تکمیل ظرفیت ساخت و ساز قفس های خود اقدامات لازم را به عمل آورند.

مهندس قدس علوی بیان داشت: شرکت هایی که تاکنون پروانه تاسیس خود را دریافت نکرده اند و قصد فعالیت دارند ظرف مدت یک هفته نسبت به دریافت پروانه تاسیس و اعلام برنامه تولیدی خود به اداره کل شیلات اقدام نمایند و همچنین کلیه پرورش دهندگان بیمه نمودن مزارع خود را مدنظر قرار دهند.

مدیر کل شیلات گلستان در پایان با بیان اینکه در افق ۱۴۰۴ تولید ۷۰۰ تن ماهی در پهنه آبی دریای خزر با استفاده از طرح پرورش ماهی در دریا، پیش بینی شده است خاطرنشان کرد: این طرح در دو دهه اخیر به عنوان یکی از ظرفیتهای بکر توسعه آبزی پروری در کشور مطرح شده است که گلستان به عنوان مبتکر و مبدع این طرح توانست تولید خود را از ۵۸ تن در سال ۹۲ به ۱۵۰ تن در سال ۹۹ ارتقا دهد.

همچنین در این جلسه مهندس سقلی معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکساله پرورش ماهی در قفس و پن و تولید سال ۹۹ گفت: در حال حاضر ۵۸ قفس و پن با ظرفیت تولید ۲۰۰ تن و اشتغال زایی ۶۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در سواحل استان جانمایی و مشغول فعالیت هستند.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۴:۰۷ ب.ظ

دیدگاه