طلوعیان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبرداد: پرداخت ۱۱ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۱۴ طرح تولیدی استان درسال ۹۹

کدخبر:۵۲۱۱۳

طلوعیان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان : سال گذشته ۱۱ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۱۴ طرح تولیدی استان پرداخت شد که ۱۵۲ درصد بیشتر از سال ماقبل بود.

به گزارش البرز گلستان گروه اقتصاد/حسین طلوعیان روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد : رونق تولید جزو اولویت های سازمان بوده و در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، حمایت لازم از تولید کنندگان انجام می شود.

وی رونق ۴۰ واحد تولیدی راکد، افزایش هفت درصدی ایجاد فرصت شغلی بخش صنعت نسبت به تعهد ۹ هزار  ۳۰۰ نفر در سال ۹۸ و تحقق ۹۲ درصد معادل ۱۱۴ میلیون دلار صادرات کالا به وزن ۲۶۶ هزار تن به ۳۱ کشور را از جمله اقدامات سال گذشته این سازمان برشمرد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان بیان کرد: در سال گذشته ۹ هزار و ۴۰۹ مورد پروانه صنعتی در استان صادر شده که ۶۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد، همچنین در زمینه تمدید پروانه کسب ۷۹ درصد رشد داشتیم.

طلوعیان اضافه کرد: در سال ۹۹ از نظر صدور مجوز فعالیت‌های صنعتی، ۵۰۸ جواز تأسیس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۳۲ درصد رشد اتفاق افتاده است.

وی از رشد ۶۷ درصدی سرمایه‌گذاری جوازهای صادر شده و رشد ۳۰ درصدی اشتغال در این بخش خبرداد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان ادامه داد: در سال گذشته ۱۹۹ پروانه صنعتی صادر شده که به لحاظ عملکردی ۴۳ درصد رشد داشته است.

طلوعیان توضیح داد: هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی انجام شد که ۳۰ درصد رشد سرمایه گذاری صنعتی و ۲۱ درصد رشد اشتغال صنعتی را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: تعهد اشتغال استان ۹ هزار و ۳۰۰ مورد بود که توانستیم ۹ هزار و ۹۸۲ شغل ایجاد کنیم و ۱۰۷ درصد تعهد محقق شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان عنوان کرد: در زمینه تجارت خارجی هم پیش بینی شده بود ۱۱۸ میلیون دلار صادرات صورت بگیرد که با توجه به شرایط کرونا ۱۱۳ میلیارد دلار صادرات داشتیم که ۹۳ درصد تعهد محقق شد.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۵:۳۲ ب.ظ

دیدگاه