حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان: شورای مهارت، تریبونی برای نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی است

کدخبر:۵۱۴۹۲

جلسه شورای اداری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان برگزار شد

نخستین جلسه شورای اداری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان در روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در مرکز شهید حاج قاسم سلیمانی گرگان برگزار شد.

به گزارش البرز گلستان گروه فنی سیدعلیرضا حسینی طلب مدیرکل استان ضمن گرامیداشت ایام سوگواری شهادت حضرت علی(ع) و همچنین تبریک هفته کار و کارگر و روز معلم، گفت: همه ما نیازمند تحول هستیم، تحول به منظور دگرگونی رو به کمال و برطرف کردن نقصها و پر کردن خلأها و عرضه رویدادهای تازه و مفید و به کارگیری روشهای مؤثر برای ایجاد فرصت های مطلوب جهت پیشرفت، مدنظر است.

وی افزود: تحول را باید از خودمان آغاز کنیم و نگاه سیستمی و جامع داشته باشیم و در سال جاری برنامه جامع توانمندسازی برای آموزش و تحول نیروی انسانی را دنبال خواهیم کرد.

حسینی طلب بیان کرد: تشکیل پارلمان مربیان و کارشناسان یعنی مشارکت و همفکری همه کارکنان در سرنوشت سازمان، یعنی فرهنگ مشارکت و ارتباط و گفتگو، که در سال جاری این موضوع با مشارکت و ارتباط با ذینفعال گسترش می یابد.

وی همچنین گفت: شورای مهارت، تریبونی برای نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی است و باید اهمیت ویژه ای برای آن قائل بود و در سال جاری تمامی مراکز هر فصل یک جلسه شورای مهارت در شهرستان تشکیل دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: رسانه‌ها می‌تواند نقش بسیار مهمی را در ترویج و فرهنگ سازی مهارت آموزی ایفا کنند و باید تمامی مراکز از این ظرفیت به درستی استفاده کنند.

حسینی طلب در بخشی دیگر گفت: آموزش شاغلین یکی از وظایف مهم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است که باید بیشتر به آن پرداخته شود و مراکز در خصوص ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی در واحدهای صنعتی استان پیگیری های جدی داشته باشند.

وی همچنین افزود: در سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۸۴۳ نفر در حوزه مهارت آموزی در محیط کار واقعی در استان آموزش دیدند و انتظار می رود در سال جاری این ظرفیت تکرار شود.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه فرهاد شادکام کارشناس پژوهش اداره کل، مهدی رحمدل معاون اداری و پشتیبانی اداره کل، سیدرضا مفیدی رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل، شهریار نیرومند رئیس اداره آموزشگاه آزاد اداره کل، سیدعباس موسوی رئیس اداره آزمون و ارزشیابی مهارت اداره کل و رحمت اله کیانی مسئول حراست اداره کل در خصوص مسائل و اقدامات حوزه کاری مطالبی را ارائه کردند.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۷:۱۰ ب.ظ

دیدگاه